Gå til innhold

Forskikring av felger,stereo o.s.v

Ranger emnet

Awex

Anbefalte innlegg

Hvis noen stjeler bilen din, eller deler av den, får du jo tilbake penger på forsikringen. Men slik jeg har forstått det har de fleste selskap en begrensning på 10.000 kr for "fastmontert utstyr"....

Dette kan jo være alt fra felger/dekk/styling til bilstereo,seter/ratt? For 10.000 kroner får man jo ikke mye, hva gjør man når noen bøffer de nye, forgylte 19" Ghetto Pimp $bling bling$-felgene dine? Eller carbon/kevlar-stolene dine? Eller kanskje til og med stereoen din, som tilfeldigvis hadde 5xwidescreenskjermer,PS2, 5 forsterkere og 40 høyttalere? Jippi, jeg fikk igjen 10.000 på forsikringen, da kan jeg jo bare kjøpe hele stereoanlegget på nytt igjen!!!!! *weeeee* ... Det er vel ikke noen som sier noe slikt etter et bilinnbrudd?

Spørsmålet blir da som følger, finnes det noen form for forsikring for bilentusiaster som har kostet på bilen en umasse, uten at forsikringsselskapet skal ha 3.5 årsinntekt for det?

Denne posten er inspirert av Lillegud og Hiip`s post om inbrudd i bilene deres...

Jeg føler med dere, men neste gang ringer dere quicksilver, han har jo et par koselige våpen liggende, og blir sikkert med på jakt :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så dyrt selv har jeg bilekstra (vesta) der er du forsikra opp til 50 000,- på ekstra dill dall. det kan ikke koste så mye betaler 6500,- i året for en rs2 med den tilleggsaken.:D

På den forrige bilen min hadde jeg tilleggsforsikring opptil 30 000,-

tror jeg betalte rundt 500,- for den.

Kan jo være forskjell fra plass til plass men ring rundt og spør kan jo hende du får et greitt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsikring i If og de skulle ikke ha veldig mye ekstra(noen hundrelapper bare) for å ekstraforsikre 20000 ekstra. Gjelder uansett hvilken bil, har hatt Vw Golf 3 98 m, Bmw 325i cab 93 m og har nå Vw Bora 99 m .

Ble frastjålet Bmwen og sendte inn kvitteringer på det jeg hadde mista og fikk igjen ok verdi. Verre med boraen sliter med de 150000 ekstra som er kosta på den skjer det noe... Ingen som vet om noen selskap som tar forsikringer på sånne biler.... ?? Hadde vært fint med et forsikringsselskap som hadde spesialforsikringer til biler som det er gjort mye med. Vi som har slike biler er jo oxo mer interessert i å være forsiktig med de.. Er snart 25 og aldri hatt et uhell pga j har prøvd å være forsiktig med bilene j har hatt. Er ik alle som kan si det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

Det er ikke så dyrt selv har jeg bilekstra (vesta) der er du forsikra opp til 50 000,- på ekstra dill dall. det kan ikke koste så mye betaler 6500,- i året for en rs2 med den tilleggsaken.:D

6500,- for en RS2.... ? Hvor i landet er det ? er det en "vanlig" forsikring eller firma/organisasjon etc ?

Bare lurer ? :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D

kan vel si att jeg hadde flaks der.

Bilen er registrert på meg 25 år, 40% bonus, full kasko 12 000 i kjøre lengde (må nok øke).

Er forsikra som audi/påssj 2,2 turbo quattro hos vesta:D

Jeg befinner meg litt utafor oslo (ca.40 mil) slik att jeg bor nok i en grønn sone hos forsikringsfolka,pluss att jeg kjenner fosikringsmannen "min" fra før. (liten plass alle kjenner alle)

er ikke bare ulemper med å bo på landet og være lite urban.

håper det var svar godt nok loppa!

xcuse me while i kiss the sky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg sliter med at IF ikke vil tilleggsforsikre ca kr 60000++,- på Bora'en min(maks kr 30000,-). Nå er jeg ganske drittlei for jeg er totalkunde både hos IF og Gjensidige. Samler jeg alle forsikringene hos Gjensidige blir det 5k-10k dyrerere i året(og det blir enda dyrerer hos IF). Jeg vil helst slippe å ha 3 forskjellige forsikringsselskaper! Noen som vet om et selskap som ikke opererer med statiske prislister?

Jeg skal prøve å få tatt ringe runden i morgen, men er det noen som har tips og erfaringer med de forskjellige forsikringsselskapene?

(26år, 40%(IF) og 30%(Gjensidige))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte Gjensidige for tre måneder siden og ba om å få heve forsikringen av fastmontert utstyr fra 10.000,- til 30.000,- pga felger og anlegg.

"Nei, desverre det gjør vi ikke. Vi taper så mye penger på det at det har vi sluttet med".

To måneder senere: Bilen min blir stjålet med alt utstyr!! FAAAEN!

De jeg prata med i Gjensidige i forbindelse med tyveriet sa at man kunne har mer enn 10.000,- i utstyrsforsikring. Noe annet hadde de aldri hørt om! FAEN igjen.

Forresten, tror det er en her som har misforstått: egenandelen trekkes ikke fra de 10.000,-.

Du får ikke erstatning om verdien er under/like mye som egenandelen. Alt over dekkes inntil 10.000,- som standard.

Pluss vanligvis 4-5000,- for løsøre.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo si det slik.. at har man kasko-pluss hos Sparebank1, dekker dette:

- 20.000,- i fastmontert ekstrautstyr.. stereo/stoler

- 20.000,- i løsøre.. kamera/klær/andre løse ting

- ett sett original dekk bilen blir levert med..

.. i mitt tilfelle var den siste på 8.300,- for 4 stk 165 dekk på stålfelg med kapsel :)

Mister heller ingen penger på egenandel når bilen har GODKJENT alarm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Jeg ringte Gjensidige for tre måneder siden og ba om å få heve forsikringen av fastmontert utstyr fra 10.000,- til 30.000,- pga felger og anlegg.

"Nei, desverre det gjør vi ikke. Vi taper så mye penger på det at det har vi sluttet med".

Jeg skal også høre med Gjensidige i morgen. Hvis jeg får den samme beskjeden blir jeg grinete. Da nekter de to største selskapene å gi meg forsikring.

Kan noen også svare meg på hvor mye det koster å levere inn skilter for så å hente de ut igjen. Dette så jeg eventuelt kan få sagt opp eksisterende forsikringsavtaler før avtaleperioden er utløpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

To måneder senere: Bilen min blir stjålet med alt utstyr!! FAAAEN!

De jeg prata med i Gjensidige i forbindelse med tyveriet sa at man kunne har mer enn 10.000,- i utstyrsforsikring. Noe annet hadde de aldri hørt om! FAEN igjen.

Forsikring er en ærlig sak. Det der var jævlig kjipt av Gjensidige og det burde de stå for.

Jeg har forøvrig forsikring på Powerbook laptopen min for 23 000 - den koster meg ca 900 i året hos if og gjelder selv om jeg knuser laptopen i fylla - 500 i egenandel. Må jo gå ann og forsikre bilanlegget sitt på denne måten?

Du trenger kanskje ikke si det står i bilen engang? Mister man bonus på innbrudd i bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider