Gå til innhold

Sp.mål om effektanlegg og k&n

Ranger emnet

Karlsen__87

Anbefalte innlegg

hvis det effektanlegget ditt overstiger de kravene til støy som biltilsynet har på din bil, så er det bare å bytte om igjen... Det holder som regel bare å bytte lyd-demperen. Mister ikke lappen nei, du får en mangel lapp og må vise bilen din igjen.

en annen ting er vell hvis du har en bil som er nyere enn 1987 så skal du ha katalysator, men det er mange effektanlegg med dette.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Karlsen__87

ja men hvis man blir stoppa i kontroll me noe sånt, må man vise den.

hvor mye koster visninga og fikk du noe form for bot?

Får vel bare bedskjed om å vise den innen en viss periode.....men som regel har du jo TUV papirer på effektanlegget(ihvertfall bakre potta) det du gjør da er at du viser politiet denne lappen og sier det er godkjent....

Som regel forstår ikke onkel blå en dritt av det...og vis du fortsatt får bedkjsed om å vise bilen tar du av effektanlegget og viser den med orginal....

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut... derfor jeg spør er at nå har jeg moped og hvis man blir stoppa med det blir det bot tvært...

men hvis du må vise bilen, blir det noen kostnader på det???

7 måneder igjen til jeg blir 18

kjører blodtrimma moped mens jeg venter ;)

Blir vel en BMW E30 320i eller 325i til vintern...

BMW ///M-Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Karlsen__87

høres bra ut... derfor jeg spør er at nå har jeg moped og hvis man blir stoppa med det blir det bot tvært...

men hvis du må vise bilen, blir det noen kostnader på det???

Blir litt forskjell når du får deg bil......for det første er deet svært få politi menn som krabber under å sjekker.....dessuten regner de med at folk som kjører bil er litt mer modne...så ikke oppfør deg som en drittsekk men vær høffelig og snill (utrolig hvor lett det er å slippe unna da)

Skal ikke garantere for at det ikke er noe kosnad ved å vise bilen (aldri selv måttet det) men det ihvertfall en bortkasta dag.

Hva soms kjer vis du blir stoppa i teknisk kontroll veit jeg ikke....en god regel med sånne ting er å leke som du trodde det var lovlig vis frem de TUV papirene du har....si at leverandørene/forhanlderne sa at det var lov....spill litt dum og naiv og spør dem de blir stoppa av om de veit om det er lov eller ikke

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke påbut med kattalysator på noen biler i det hele tatt. det er bare karv til avgasser, og det er ikke så mange biler som klarer disse kravene uten kattalysator. hvis du er flink med bil skal du nok kunne få det til i de fleste tilfeller (orginale biler).

Katten fjerner bare halv forbrente gasser og mulig noen uforbrente gasser. hvis du klarer og time alt som har med forbrenning perfekt så er det godt mulig.

- 98 ITR

- 00 Civic Vti

- 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor)

- 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider