Mopar-or-no-car Skrevet September 15, 2011 Rapporter Share Skrevet September 15, 2011 Hei.. Driver og monterer en DEFA 821XG som jeg fikk tak i billig. Bilen den monteres i har hatt alarm fra før av, en DEFA 500X. 500'en var frakoblet da jeg kjøpte bilen. Mange ledninger er klipt osv. Så mitt spørsmål er om det er noen som vet hvor jeg skal koble meg inn på blinklyset? Det er to ledninger som går ut fra boksen som er til blinklys, en til hver side på bilen. Takker på forhånd:) Siter 1999 Chrysler 300M 2.7 LR2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 15, 2011 Rapporter Share Skrevet September 15, 2011 No er ikkje eg expert på dette, men må vel kanskje tilkobles blinklysreléet? Eller kanskje nødblinken? (vart usikker samtidigt som eg dkreiv dette) Ellers er det vel ikkje nødvendigt at blinklysa lyser. Du får vel eit lydsignal når du setter alarmen på. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 15, 2011 Rapporter Share Skrevet September 15, 2011 Gjør som todleif sier, kople de til ved nødblink-knappen eller ledningene som kommer fra blinklyshendelen på rattstammen. Du trenger gjerne et skjema som forteller hvilke ledninger som er hva? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Har et standardsvar når det gjelder DEFA: Kast det så langt som overhodet mulig. Da sparer du deg for mange plager. Men det var vel ikke det du lurte på..:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 (endret) http://www.defa.com/doc/InstallationManualx800series.PDF De to til blinklysene koples til plus på hver sin blinklyskrets, finn enklest måte på din bil, etter releet. Ellers kan jeg for egen del anbefale både Defa alarm og motorvarmeropplegg på det varmeste. Har fungert prikkfritt for meg i mange år. Endret September 16, 2011 av Mr_Spock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mopar-or-no-car Skrevet September 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Takker for hjelp alle sammen:) Jeg gjorde som det ble nevnt her, koblet meg inn på ledningene som går til blinklyshendelen. Og da ble det kvittering i blinklys når jeg trykker på fjernkontrollen:) Tusen takk alle sammen:) Får alltid svar på det man lurer på her inne:) Siter 1999 Chrysler 300M 2.7 LR2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg