oyvind87 Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Lurer litt på hva oddsen er for å bli "tatt", hvis jeg reiser over til Danmark og setter inn bilen på et omfattende verkstedbesøk. Alle bbs-transaksjoner over 4000 blir rapportert til myndighetene, derfor vil jeg ikke betale med kort i Danmark. Da kan det jo dokumenteres at jeg har lagt igjen flere tusen på et bilverksted i Danmark, uten å fortolle deler og arbeid ved retur til Norge. Ihht lovverket er det imidlertid tillatt å ta med seg inntil 25.000 i kontanter ut av landet uten å deklarere disse. Så hvis jeg tar med meg 20-25.000 danske, og reiser langt inn i Danmark til et verksted for reparasjon, betaler kontant og reiser hjem igjen (uten kvittering). Hvordan i alle dager skal norske myndigheter (tollvesenet) få greie på dette? Jeg har jo bare vært på "roadtrip"/ en-dags-ferie i Danmark.. kikket litt rundt..?! Noen som har noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Ser ikke noen problemer i det hele tatt, bortsatt fra de moralske... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Dansker drar jo til Sverige (og Tyskland) for dette, hvorfor velger du skandinavias dyreste land på kronekurs, bil og bildeler når du skal på "roadtrip"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet September 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Dansker drar jo til Sverige (og Tyskland) for dette, hvorfor velger du skandinavias dyreste land på kronekurs, bil og bildeler når du skal på "roadtrip"? Drar jeg til Danmark med båten fra Larvik (400,- tur/retur) får jeg gjort det på en dag, litt lengre å reise til Tyskland. Har hentet inn pristilbud både fra Sverige og Danmark, pussig nok blir Danmark billigere selv om man tar kronekursen i betraktning. Deleprisen her lå 2000 lavere enn i Sverige. Kostnad rep Danmark: 8000,- danske = ca 8200 norske Kostnad rep Sverige: 12.000 svenske = ca 9800 norske + at i Sverige er det venteliste hos de nærmeste verkstedene på uker/måneder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Har hentet inn pristilbud både fra Sverige og Danmark, pussig nok blir Danmark billigere selv om man tar kronekursen i betraktning. Deleprisen her lå 2000 lavere enn i Sverige. Såpass. Man slutter ikke å bli overrasket. Det har jeg forresten blitt en gang før og, da jeg sjekket ut en spesifikk greie, og både delen og jobben var billigere på Møller enn på autorisert audiverksted i Sverige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Nå har jo svenskeverkstedene langs grensa våkna og forstått at nordmenn kan suges mer penger utav også... ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Oddsen for å bli tatt for noe som dette er heller liten. Er såpass mange som gjør det at hvis myndighetene skulle brukt tid på det ville mye annet blitt nedprioritert. Betal med kort som vanlig du og kjør lykkelig videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg