Gå til innhold

Avgifter og toll, reparasjon Danmark

Ranger emnet

oyvind87

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva oddsen er for å bli "tatt", hvis jeg reiser over til Danmark og setter inn bilen på et omfattende verkstedbesøk.

Alle bbs-transaksjoner over 4000 blir rapportert til myndighetene, derfor vil jeg ikke betale med kort i Danmark. Da kan det jo dokumenteres at jeg har lagt igjen flere tusen på et bilverksted i Danmark, uten å fortolle deler og arbeid ved retur til Norge.

Ihht lovverket er det imidlertid tillatt å ta med seg inntil 25.000 i kontanter ut av landet uten å deklarere disse.

Så hvis jeg tar med meg 20-25.000 danske, og reiser langt inn i Danmark til et verksted for reparasjon, betaler kontant og reiser hjem igjen (uten kvittering). Hvordan i alle dager skal norske myndigheter (tollvesenet) få greie på dette?

Jeg har jo bare vært på "roadtrip"/ en-dags-ferie i Danmark.. kikket litt rundt..?!

Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansker drar jo til Sverige (og Tyskland) for dette, hvorfor velger du skandinavias dyreste land på kronekurs, bil og bildeler når du skal på "roadtrip"?

Drar jeg til Danmark med båten fra Larvik (400,- tur/retur) får jeg gjort det på en dag, litt lengre å reise til Tyskland.

Har hentet inn pristilbud både fra Sverige og Danmark, pussig nok blir Danmark billigere selv om man tar kronekursen i betraktning. Deleprisen her lå 2000 lavere enn i Sverige.

Kostnad rep Danmark: 8000,- danske = ca 8200 norske

Kostnad rep Sverige: 12.000 svenske = ca 9800 norske

+ at i Sverige er det venteliste hos de nærmeste verkstedene på uker/måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet inn pristilbud både fra Sverige og Danmark, pussig nok blir Danmark billigere selv om man tar kronekursen i betraktning. Deleprisen her lå 2000 lavere enn i Sverige.

Såpass. Man slutter ikke å bli overrasket.

Det har jeg forresten blitt en gang før og, da jeg sjekket ut en spesifikk greie, og både delen og jobben var billigere på Møller enn på autorisert audiverksted i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider