Gå til innhold

Ka jeg montere 1000metere slik?

Ranger emnet

s1lVa

Anbefalte innlegg

Du kan enklest hente styrestrøm til reléet fra den originale ledningen til fjernlyset, altså den som går inn på pæra.

Du kan kople som over, da såfremt omformeren takler lasten. Gamle startere trekker MYE strøm i oppstarten.

Evt... Du har vel 2 stk 12V batterier på bilen og kan da trekke en 12V tilførsel fra det ene batteriet (før seriekoplingen) ;) Slipper da omformer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er omformeren kraftig nok?

Og kvifor vil du ikkje ha omformeren før reléet?

Du kan koble deg på eine batteriet. (som Quattro73 nevner) Eg ville valgt det batteriet som er tilkobla karosseriet. (jordingen)

Og eg ser at bryteren er tilkobla jordledningen. Dette er vist vanlig, men eg ville heller å tilkobla bryteren på remoteinngangen til reléet. (den ledningen som skal tilkobles dei originale fjernlysa)

Er greit at jordledningen er kort pga at det går litt strøm her. Bryteren liker og at det går lite strøm i kretsen.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du KAN kople lysa til det ene av de to batteriene, vel og merke dersom du ikke bryr deg med at du må bytte batterier dobbelt så ofte...

skjevfordeilng slik tar livet av batterier kobla i serie... skulle jeg gjort et slikt stunt ville jeg brukt et dobbelt rele, og trekt en plusskabel til hver lampe fra hvert batteri for å få så lik last som mulig... men jeg ville sett på omformeren først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider