Gå til innhold

rensing av interiør

Ranger emnet

metz

Anbefalte innlegg

har et nytt interiør jeg skal sette inn når varmere tider nærmer seg.. men det er skikkelig skittent og trenger en rens.

har noen her renset sjøl før, og fått det så og si strøkent? siden interiøret er hvit (ikke skinn), lønner det seg vel også å impregnere det for å slippe å rense annenhver dag.

så alle erfaringer/tips er velkomne.

til slutt, er det verdt bryet? jeg får jo gode priser hos den lokale bilpleie sjappa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen min hadde, hun renset det ene setet, Det ble renere enn det jeg renset, Gjelder å ta seg god tid. Var veldig grei jobb når setene var ute av bilen. hadde de i stuen. Brukte de faktisk til Tv stoler i nesten 2 uker før jeg hev de inn i bilen

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn støvsuger hjemme. Den heter Rainbow.

Det er i prinsipp en støvsuger som har vannrensing. At alt suges inn og renses i vannet.

Tror vår støvsuger kostet en 15k når den ble kjøpt.. men det må da være andre støvsugere som duger?

( ) 06´ Audi A4 Avant 1.9tdi S-line

(x) 06´ Bmw 325iA touring

(x) 04´ Audi A4 Avant 1.8T Q S-line

(x) 98´Audi A3 1.8T ambition

(x) 97´ Ford Fiesta mk4 - ms-design

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjordt dette 2-3 ganger. Du får ofte leid dette på fargehandler/Jernia.

Renset bakseter, fremstoler, gulvtrekk, taktrekk, dørsider på 4-5 timer. Og det tar ca 2 dager å tørke det i romtemperatur.

Faktisk vanvittig morro, har du ordentlig rensemaskin med vann så ser du resultatet med engang. Og vannet er så møkkete at du vil ikke tro det.

Men la det tørke skikkelig slik at det ikke kommer råte/mugg.

Lukter også godt i bilen etterpå

CorollaGT

;)

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorollaGT

Har gjordt dette 2-3 ganger. Du får ofte leid dette på fargehandler/Jernia.

Renset bakseter, fremstoler, gulvtrekk, taktrekk, dørsider på 4-5 timer. Og det tar ca 2 dager å tørke det i romtemperatur.

Faktisk vanvittig morro, har du ordentlig rensemaskin med vann så ser du resultatet med engang. Og vannet er så møkkete at du vil ikke tro det.

Men la det tørke skikkelig slik at det ikke kommer råte/mugg.

Lukter også godt i bilen etterpå

CorollaGT

;)

takk skal du ha, da skal jeg se om jeg får leid når våren er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen tips til hvordan jeg kan behandle skinnsetene

min? skinnet begynner å bli stivt å få litt "sprekker" er det noe

man kan smøre på?

ikke se på dørtrekkene å dørhåndtakene.. nye er på vei... å..

nei... det er ikke jeg som har lakka dem rød ;)

mvhDSC00840.JPG

beklager at det ble stort

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by geron

Vi har sånn støvsuger hjemme. Den heter Rainbow.

Det er i prinsipp en støvsuger som har vannrensing. At alt suges inn og renses i vannet.

Tror vår støvsuger kostet en 15k når den ble kjøpt.. men det må da være andre støvsugere som duger?

Kan ikke jeg få komme ut å rense setene mine da?

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider