Gå til innhold

Trenger gode tips: forsterker+sub

Ranger emnet

Jarle_H

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jarle_H

Hei!

Eg har planer om å kjøpe annlegg til bilen...(primera 91)

Eg trenger forsterker til ca.1500-2000 kr

og 2 stk. gode 12" til ca.1500-2000 kr

Håper på noen gode anbefalinger fra noen som

har mer peiling enn meg.....

Kjøp en brukt tokanals forsterker av kjent fabrikat på 2x100W.

Kjøp subber som spiller bra på slik musikk du liker og som ikke krever for mye effekt.

Har to Orion XTR3 12" subwoofere (ca 500W max) til salgs hvis du er interessert. Tror de spiller best på pop og rock/techno. Kosta 1.795 pr stk nye, selger begge for 1.800 kr. Skal ha enten 35L lukket kasse eller 50L portet. Har bassporter og data om subbene :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en forsterker fra Kicker Impulse-serien til å drive en 10" fra PPI. Dette er relativt billige komponenter som fungerer godt sammen. Ta kontakt med lokal bilstereoforhandler og få demonstrert noen forsterker/subwoofer-par med den typen musikk du hører mest på. Dersom du skal på Sommertreff på Mo i Rana i juni (eller til Bodø en gang), oppsøk LydPåHjul. De har god peiling og kan ganske sikkert hjelpe deg.

Lykke til med letingen!

ArcticRacing.net

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort følgende om jeg hadde ditt budsjett.

Sub(er):

Kjøpt to brukte elementer for ca 2000, eller ett nytt for ca 2000.

Forsterker:

Kjøp brukt, eller kjøp en DynaBel BF1702 (530W RMS/4ohm brokoblet).

Tips:

Infinity Kappa 120.3SE. Et litt dyrere men bedre element ville vært Infinity Kappa Perfect 12.1.

Forsterkeren får du fra samme sted for rundt 2000 skulle jeg mene. Lukket kasse på ca 35L brutto sammen med en av disse to brokoplet til 530W vil bli høyt og hardtslående.

Husk at et godt element gjerne spille både høyere og renere enn to dårligere elementer. To elementer betyr ikke dobling av lydtrykk!

Hør om du kan få noe som er demobrukt også.

Kan lønne seg å være på hugget der nå som "vårkolleksjonen" er på vei inn til forhandlerne og de må skifte ut elementene i lytterom og utstillinger.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider