Gå til innhold

2.5tdi som som mister effekten innimellom.. :(

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en Vw LT, men postet her siden jeg går utifra det er mye det motor som i Transporter / Caravelle / Multivan??

Har en 2.5tdi motorkode ANJ/AVR som mister effekt innimellom..

vanligvis lader den, 0.9 i trykk å går helt greit.. kjenner jo den drar litt til å fungerer som dan skal..

Men i det siste innimellom når jeg gir full gass lader den opp til 0.5 så tar den lang tid opp til 0.9 men ingen effekt.. kommer det oppover bakke er det håpløst.. så plutselig er den fin igjen, funker som den skal.. men det er ikke altid det varer så lenge..

Noen som har kjennskap til denne eller har noen erfaringer og tips å komme med..??

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengangere er N75-ventilen (ladetrykksregulering), feil på LMM og lekkasje på slanger ifm. N75-WG.

Hei.. takker for svar, har sjekket slangene etter lekasje men det ser tett å fint ut.

Kansje N75 ventilen som tuller seg, skal kjøpe meg en diagnose overgang, har sånn liten MB rund kontakt. så må ha over gang til OBD.. da kan jeg lese ut feil koder på jobben :)

Skal vel forhåpentlig vis få opp noen koder da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken årsmodell du har, men du har kanskje OBD2? MB kjører mye med KWP-2000 protokoll, mulig det kan fungere med overgang. Har aldri prøvd.

Hei.. det er en 2000mod, med MB diagnose stikk. type liten rund..

Tenkte å kjøpe meg denne..

http://www.scantool-direct.co.uk/product/Sprinter|LT_14_pin_to_OBD2_adapter_sp14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...