Gå til innhold

Tåke/grøftelys - trenger råd/tips om montering

Ranger emnet

Quattr0

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 95' A4 1.8 quattro sedan, har nylig kjøpt 18" RS4 1 felger og facelift lykter. Mitt neste prosjekt er tåkelys, da tenkte jeg på disse:

http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-b5-94-98-FRONT-GRILLE-FOG-LIGHTS-LAMPS-SET-/260854630057?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cbc25c6a9

Jeg har sett flere kjøre rundt med disse og jeg synes det ser veldig pent og ryddig ut i motsetning til mange som skjærer hull selv i grillen og får feil høyde osv på lyktene.

MEN problemet mitt er at jeg har absolutt null anelse om hvordan disse lyktene kobles til. Skal de kobles rett på batteriet? Hva slags bryter skal jeg bruke for å skru de av og på?

Jeg setter pris på alle tips og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en "ledig plass" i bryterrekken i midtkonsollen? I såfall får du tak i en original bryter og setter denne inn her som styrestrømsbryter til reléet du monterer for tåkelysene. Noen bilen har også tåkelysbryteren montert selv om den ikke er i bruk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med og koble ettermonterte tåkelykter?

Har ingen knapp i min konsoll men kan vell skaffes en orginal en på ebay / møller, men hvordan er det med ledninger til dette? er det ferdig strekt ledninger til fangeren ?

Lurer strekt på og ettermontere selv men veldig usikker på strekking av ledninger.

Noen som har gjort dette før / eller har peiling som kan forklare hvordan du strekker kabler til dette? :)

Audi A4 Avant 1999 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg var det kabler til bryter bak det ene blindlokket, men det var ingen kabler fremme ved lyktene eller annet sted i maskin. Så løste dette ved å kjøpe rele, sikring og kabler fra biltema, og orginal bryter hos møller. Og så etter litt testing med multimeter for å finne ut hvor man skulle koble på styrestrømmen til releet så var det bare å trekke +12v fra relet gjenom ecu-boksen og ut og +12v og jord inn til releet. (kunne vel ha tatt dette fra innsiden av bilen et sted, type rundt sikringsboksen, men lett å være etterpå klok :/)

og om du ikke har noen kabler bak der så er det jo bare å strekke opp styrestrøm også :)

resultate er i hvert fall at man har opplegg for tåkelys som ser helt orginalt ut, før men åpner panseret vel og merke:P men går sammen med kabel til forsterkern så ser ikke helt rart ut. Men har enda ikke rota meg til å montere tåkelys:P hadde noen led-striper på en stund men syns egentlig ikke det var noe fint. Så nå er hele releet koblet ut:P Men har knapp i dashen da:)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 year later...