Gå til innhold

Bilen vil ikke gå over 4000 rpm! Pluss andre problemer! Trenger desperat hjelp!

Ørjan93

Anbefalte innlegg

Har en Honda Accord 2.2l SOHC VTEC som det er et par problemer med.

- For det første så vil ikke bilen gå over 4000 omdreininger.

-For det andre så rykker litt frem og tilbake n�r man slipper gassen.

-For det tredje så vil ikke bilen starte i fuktig eller kjølig vær. Når det er varmt i luften så starten den greit. Selv om man hører startmotoren spinne et par ekstra ganger..

-Og for det fjerde så er det dårlig kompresjon på sylinder nr. 4. Sylinder nr. 1 ligger på 12,5 bar, mens nr. 4 ligger på 6,5..

Når jeg kjøpte bilen for et par måneder siden var den helt grei, bortsett fra at den jokket litt. Jeg sendte den inn til et Honda merkeverksted og ble anbefalt å bytte fordeler. De tok også en kompresjonstest. Men når jeg fikk tilbake bilen lyste motorlampen, og bilen ville ikke gå over 4000 rpm. Ble nok en gang anbefalt å bytte fordeler, og har vært gjennom 2 fordelere uten at den vil gå over 4000. Rykkingen har dog blitt bedre. Det som skjer når bilen når 4000 rpm er at den rykker frem og tilbake og vil ikke gå lenger over. Dette skjer i alle gir.

Bilen vil ikke starte på kjølige eller fuktige dager/morgener. Tenningen kan vris helt om, men alt som skjer er at dashbordet lyser opp, og man kan høre motorvifta. Air Conditionen funker også. Man hører bare et par klikk når man vrir nøkkelen.

Kompresjonen har blitt målt to ganger. De siste resultatet viser desse målingene: Sylinder 1 har 12,5 bar, sylinder 2 har 12 bar, sylinder 3 har 10,5 og den fjerde har 6,5 bar.

Trenger desperat hjelp, og håper inderlig at det er noen smarte bilhoder der ute som kan hjelpe meg med desse problemene! Jeg hadde vært veldig takknemlig :)

Mvh Ørjan

Endret av Ørjan93
Lenke til kommentar
Del på andre sider