hceb1992 Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Hallo. jeg har en Golf 2 GL 1991mod. Det var en servopumpe på som var gåen. Jeg har sjekket etter plassering på rattstaget om det er servostyring på denne bilen, jeg finner ikke noe tegn til servostyring. Så jeg prøver og få tak i en reim som går fra Motoren-Vannpumpa,men veit ikke helt hvor lang den er eller hvor man får tak i denne. Jeg har prøvd med 600mm,613 og 625. 600 blir for kort,625 blir for lang og 613 blei litt for kort den og. Hvor får man tak i den slags reim? Biltema,møller,kvikk ingen av dem har hatt den type reim jeg skal ha for alle mener det skal være servo på bilen. Fint om noen har forslag eller har såpass stor peiling på denne type bil og har mulighet til å komme å se på bilen. Mvh Hans Christian Eriksson. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Går ikke det slanger fra servopumpa til tannstanga da? Det er strammemekanisme på dette slik at 12mm forskjell lengdemessig på reima ikke skal utgjøre så mye at den ikke kan brukes. Sjekk servoslangene du ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Gi meg til i mårra så skal du få delenr fra gates ;) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hceb1992 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 nei,var bare servopumpe som sitter på. Ser ut til at det var bare fordi den forrige eier ikke fikk tak i reim som var passa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Om pumpen ikke har bypass og er fylt med olje så tar denne kveld nokså fort. Er det kilereim eller multireim du har? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hceb1992 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 jeg har kilereim på bilen,hehe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Egen reim på dynamoen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hceb1992 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 japp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Siden du ikke skal via servopumpa så har du vel heller ingen muligheter for å slakke eller stramme noe sted? Vannpumpa er ikke justerbar, noe heller ikke veiva er ;) På gamle 1.9TDK var det delt kilereimhjul med shims mellom (kilereim)skivene på vannpumpa. Få tak i et slikt hjul og du har litt mulighet til å justere :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hceb1992 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 hmm. ja det kan jo gå an =) tusen takk for hjelpen! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg