joakimlt Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Takker for denne tråden ;) Hadde det ikke vært for den så hadde jeg nok ikke tenkt så langt, så hadde jeg begynt å prøve på å sveise fast de gamle skruene, noe som garantert ikke hadde blitt bra :p Kjøpte naglemuttersett på Biltema, M6X20 skruer og sprengskiver og et 9mm bor og borret opp de gamle hullene i karroseriet, klemte fast mutterene og skrudde det hele sammen. Bilen går nå faktisk ann å gire med uten å ta fart fra frontruta og bak i bagasjen :p Da mangler jeg bare ny girkasse da før bilen er god å kjøre igjen :p Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Med stor fordel kan hullene og blindmuttrene settes inn med tectyl før fastpressing. Enda bedre om man i tillegg sprayer på tectyl fra undersiden der muttrene er festet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Storholm Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 (endret) flott og detaljerikt oppsett, noen som kan hjelpe med en lignende tegning til girkassa på en Audi 100 2.8 Q 92/94 ? eventuelt med clutch? :) Endret Mars 5, 2012 av Mats Storholm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Er jo helt likt med 2.8 som på bildene over :) Hvilke bilder av clutch tenkte du på? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Storholm Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 clutch`en røyk, og tenkte det kunne være greit å ha en slagplan. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 Clutchen på den er hydraulisk, kun en slange som må av, evt løsne selve slavesylinderen. For å bytte clutch må girkasse løsnes fra motor, er kun noen bolter og den er av. Drivakselene må også løsnes. Av med trykkplate og lamell, på med nytt før alt monteres igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Storholm Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 supert, mange takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.