Gå til innhold

Hvordan koble til subwoofer?

Ranger emnet

thea_li

Anbefalte innlegg

Hei..Må bare si med en gang at jeg er så nybegynner som det går ann å være når det gjelder dette her ^^, har lest litt rundt men skjønner fint lite. Saken er at jeg har kjøpt meg en Audi a4 97 mod. Det sitter ganske bra høytalere i den så de behøver jeg ikke skifte. Men vil ha litt mer bass :D fikk tak i en Cube aktiv subwoofer, jeg trenger ikke det dyreste. (legger ved bilder)

har fått med meg at jeg må ha kabler fra spiller osv til subwoofer. Sjekket litt rundt i bilen og til min store overaskelse så ser det ut som om det allerede er lagt kabler fra spilleren og bakover. Men det holder vel ikke bare med det? Hadde vært kjempe fint med en liten guide til hva jeg må gjøre, hva jeg trenger osv :) Den røde kabelen som stikker ut i bagasjerommet vet jeg skal kobles i der det står Low input på subwooferen, den er også koblet til cd spilleren foran.. Men det er også en brun kabel der hehe, hva er den til? sorry hvis dette høres litt dumt ut. Men som sagt så kan jeg ikke noe om dette.^^

post-65822-13804853555353_thumb.jpg

post-65822-13804853555404_thumb.jpg

post-65822-13804853555445_thumb.jpg

post-65822-13804853555483_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Den kobberfargede kabelen er enten fra batteriet eller jord. Sjekk under panseret om du ser den igjen der, hvis ikke du gjør det så er det jord, og du må trekke strøm fra batteri og bak :)

Dersom den kommer fra batteriet må du lage deg en jord. Anbefaler å oppsøke hjelp dersom du ikke vet hva du gjør da :)

Den brune er altså sannsynligvis hovedstrøm som skal kobles på strøminntaket på subwooferen. Jeg vet ikke hvordan dette ser ut, men det bør være en ganske kraftig terminal med et plusstegn (+). Jord skal kobles til minus.

Du trenger forøvrig også remote-strøm. Dette er som regel en veldig tynn ledning som går fra spiller og bak, og kobles på REMOTE på subwooferen. Det kan variere med hva som står, kan også f.eks. stå REM.

Håper dette hjalp, si ifra om det er helt på trynet :)

-bellduck

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble da litt klokere ^^ hihi. Nå har jeg vært i bilen å sjekket litt. Når jeg skrev brun kabel så mente jeg den kobberfargede på bildet. Det er bare den og den røde som stikker ut i bagasjerommet. Jeg løtet opp baksetet og da så jeg den kobberfargede kabelen var koblet til jord :) Men det er jo bare to steder på den subwooferen du kan koble in ledninger :/ det er står HI IN/POWER og LOW INPUT L/R. Den røde kabelen på bildet som kommer fra spilleren skal jo kobles inn i LOW INPUT L/R. Men hvor skal den jord kabelen kobles til? Må også kjøpe en strøm kabel da som jeg kobler fra batteriet til HI IN/POWER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok ha en form for overgang ja, samt at du må få trekt strøm fra batteriet. Hvis du har noen bilstereobutikker i nærheten kan sikkert de hjelpe deg! :)

Eventuelt kan du kontakte forhandler/importør av denne subwooferen og spør hvordan det er meningen den skal kobles :)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en likedan sub selv.

På denne suben må du ha den kontakten som skal inn på "hi/power". Har kjøpt suben på Bilxtra. Der får du nok den kontakten.

Der skal strøm, remotekabel og jord kobles.

De signalkablene(røde) skal inn på "low input" på sub og i linjeutgangene bakpå cd-spiller i bil.

Brune er nok jordkabel.

Følg kabelen og se hvor den går og er festet.

Mvh

Ole Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider