Gå til innhold

Hvordan koble til subwoofer?

Ranger emnet

thea_li

Anbefalte innlegg

Hei..Må bare si med en gang at jeg er så nybegynner som det går ann å være når det gjelder dette her ^^, har lest litt rundt men skjønner fint lite. Saken er at jeg har kjøpt meg en Audi a4 97 mod. Det sitter ganske bra høytalere i den så de behøver jeg ikke skifte. Men vil ha litt mer bass :D fikk tak i en Cube aktiv subwoofer, jeg trenger ikke det dyreste. (legger ved bilder)

har fått med meg at jeg må ha kabler fra spiller osv til subwoofer. Sjekket litt rundt i bilen og til min store overaskelse så ser det ut som om det allerede er lagt kabler fra spilleren og bakover. Men det holder vel ikke bare med det? Hadde vært kjempe fint med en liten guide til hva jeg må gjøre, hva jeg trenger osv :) Den røde kabelen som stikker ut i bagasjerommet vet jeg skal kobles i der det står Low input på subwooferen, den er også koblet til cd spilleren foran.. Men det er også en brun kabel der hehe, hva er den til? sorry hvis dette høres litt dumt ut. Men som sagt så kan jeg ikke noe om dette.^^

post-65822-13804853555353_thumb.jpg

post-65822-13804853555404_thumb.jpg

post-65822-13804853555445_thumb.jpg

post-65822-13804853555483_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Den kobberfargede kabelen er enten fra batteriet eller jord. Sjekk under panseret om du ser den igjen der, hvis ikke du gjør det så er det jord, og du må trekke strøm fra batteri og bak :)

Dersom den kommer fra batteriet må du lage deg en jord. Anbefaler å oppsøke hjelp dersom du ikke vet hva du gjør da :)

Den brune er altså sannsynligvis hovedstrøm som skal kobles på strøminntaket på subwooferen. Jeg vet ikke hvordan dette ser ut, men det bør være en ganske kraftig terminal med et plusstegn (+). Jord skal kobles til minus.