Gå til innhold

Manglende lys i klokke/radio display


vectra1996

Anbefalte innlegg

Det virker som om klokke og radioinfo fungerer som det skal, MEN jeg ser det kun når det er lyst ute. Noen som kjenner til det problemet? Sitter det en pære bak displayet, eller er det selve displayet som har røket?

 

Jeg har heller ikke lys der man justerer vamluft etc. Bare å vippe ut og bytte pære eller er det noe man må være forsiktig med?

Har forøvrig lest denne:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/citroen/berlingo/262743-lys-i-viftepanel-berlingo-02-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om klokke og radioinfo fungerer som det skal, MEN jeg ser det kun når det er lyst ute. Noen som kjenner til det problemet? Sitter det en pære bak displayet, eller er det selve displayet som har røket?

 

Jeg har heller ikke lys der man justerer vamluft etc. Bare å vippe ut og bytte pære eller er det noe man må være forsiktig med?

Har forøvrig lest denne:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/citroen/berlingo/262743-lys-i-viftepanel-berlingo-02-a.html

 

ingen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du må plukke av dekslet oppe ved klokka, og løsne noen skruer der, da skal du kunne ta av hele dekslet over vindusheisbryterne osv.... dekslet ved klokka vipper du opp med en skrutrekker på siden som er nærmest deg.

 

jeg har ikke gjort dette selv, men jeg har sett det plukka ned på bilen min engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

post-58872-13804853638534_thumb.jpg

 

Da har jeg fått åpnet opp og byttet pærer bak klokke og bak vifteknapper. jeg brukte en flat skrutrekker til å vippe opp dekselet øverst. så skrudde jeg løs to skruer øverst på frontdekselet, vippet ut stereoen og skrudde ut to skruer som satt oppunder dekselet der.

Skrudde så løs dekselet til vifteknappene.

 

Så var det å bytte ut 8 pærer, skru på plass, og vips så var alt mye mye bedre.

 

Lykke til til den som vil prøve det samme. Lett som en plett!

post-58872-13804853638389_thumb.jpg

post-58872-13804853638468_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår