Gå til innhold

Tips til olje ved oljebytte?

Ranger emnet

Espento

Anbefalte innlegg

Tja. Som svar i slike tråder kommer det som regel like mange forskjellige tips som det finnes oljemerker ;) Du skriver ikke hvilken motor, men om bensin så skal du ha minimum VW 500.00 (frem til ~2000), evt VW 501.01 som er det samme som VW 500.00. VW 502.00 og VW 503.00 er nyere spec, men ikke dermed sagt at oljen er bedre. Hold deg unna Shell sine oljer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker castrol magnetic 5w-40 på min a4 med 1.8 fra 95.

da jeg kjøpte dem gikk den rett på verksted for oljeskift + litt diverse, da fikk den mobil 1 (tror den het super og var 5w-50 noe usikker, var i hvert fall mobil1 :P) og syns den tikket mye med denne oljen, så når jeg bytta neste gang fikk den biltema sin. (hadde en plan på castrol, men økonomien sa biltema:P) og syns faktisk den gikk mye penere på denne/mindre tikking. Men kan jo selfølgelig ha noe med at den da nærmet seg 15k siden sist, for syns alltid den blir så mye roligere når den får ny olje.

Etter at biltemaolje var fylt på gikk det vel ikke mer enn et par uker før jeg sprakk bunnpanna (ikke spør:P) og da ble det fylt castrol og har brukt det siden. Men syns fortsatt at den lagde minst lyd/tikking med biltema sin olje, synd jeg ikke fikk kjørt lengre med den på maskin. (og nei, jeg kommer ikke til å fylle på biltemaolje igjen for å finne ut av dette, det knyter seg liksom litt i magen av å fylle på "billig" olje. Selv om jeg egentlig er av den mening at biltema sin olje er minst like god som andre oljer med samme spesifikasjoner. Litt som at vann er vann, uansett om det er "voss" og koster en "formue" for litern eller om det kommer ut av springen nesten gratis.)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider