Gå til innhold

Frontlykter

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Her en dag når jeg kom tilbake fra en endt kjøretur, så ble jeg skikkelig forfjamsa når jeg så at den eine frontlykta stod heilt på skjeiva, den bekka liksom inn i grillen. Vet ikke hva det kommer av, men det er tydelig at det er noe med justeringene som er knekt av. Jeg har en hel masse fokt å dritt i den andre frontlykta, så jeg har bestemt meg for å skifte lyktene.

Det jeg lurer på om det er noe på selve bilen som kan ha gått sund, eller om det som sansynligvis er gått sund følger med den nye lykta?.

Kanskje litt teit spørsmåls formulering, men det er jo et helvette å ta av/feste grillen bare for å "se" hva som kan være ødelagt..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipern..

For å slippe å vente på reply's å slikt,kan du jo bare ta av grillen for å sjekke selv!? De emblemfrie grillene er et helvette å håndtere,men skru den ut likevel,blir så mye enklere å ta av/sette på neste gang du må ut med denne.. Bala litt med den "jævla" grillen selv en stund,men den ble etterhvert mer bøyelig,så nå er det ikke'no problem lengre..

Hvis jeg ikke tar helt feil,så er det vel ikke med noe annet enn lyktene når man kjøper lyktesett,og det er antageligvis "ramma" som lykta di er skrudd fast til som er ødelagt?? Denne sitter jo igjen fast til en del som heter Øvre front(samme stykket som panserlås og div sitter på) i delelistene,så det kan i verste fall bety at du må ha denne ny også?!

Var en bra tråd du har laget om bilen din forresten!! Meget pent eksemplar du har mellom hendene!!

Lykke til,kan jo være en bagatell som er lett å ordne..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte ha ny lykt for et par mnd siden, og kjøpte da ei på biltema i vente på glassklare lykter. Da fulgte hele ramma bak lykta med, med justeringsskruer o.l. Ikke bare reflektor/glass altså. Forrige lykta mi hadde samme feilen som din. Bare en av just.skruene som hadde takket for seg.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for alle tips!

Det er ganske lenge siden dette skjedde, jeg la bare en papp bit bak lykta som presser lykta fram slik at den ikke detter inn. Før jeg satte i den papp biten så fikla jeg litt med den justerings skruen, jeg fikk lykta til å holde seg framme, men det skulle ingenting til før den bekka inn igjen.

Jeg syns det var et helvette å få på grillen ordentlig, jeg stripsa den i alle retninger for å få den til å sitte pent, og da hadde jeg frontfangeren av, må jo bli enda mer kukete å få den ordentlig på plass når fangeren er på..

Hvis jeg kjøper glassklare lykter hos Autospar, er det noen som vet om disse skruene følger med?.

Det er nok noe med skruen som er knekt..

Vet ikke om det er jeg som er jævla lat men jeg orker ikke ta av grillen & alt før jeg har skaffa nye lykter, så fremst justerings systemet følger med de nye lyktene. Har fukt i den andre frontlykta, så like greit å skifte begge to, glassklare lykter må man jo han en dag uansett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thabozz, takk for tilbudet, men det er vell ikke uten grunn at man går til innkjøp av emblemfri !:)

Surfa innom mekonomen i stad, fant da noen interessant.

21-9521027-9.jpg

"monterings sats" , det må jo være noe av dette som har gått sund på lykta mi!

En annen ting jeg stusser på er om begge lyktene er helt like og kan byttes om på? virket nemlig slik på de lyktene som mekonomene hadde, "liksidig" stod det..

hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider