Gå til innhold

Koble til ny spiller i Audi A4 2002 (8E)

Ranger emnet

Erlend92

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har akuratt gått til innkjøp av Audi A4 Stasjonsvogn, 2002 mod.

Han som hadde hatt den før meg hadde bare kuttet nesten alle kablene av, og det fulgte ikke med spiller.. og jeg har nesten ikke peiling på hva jeg trenger. Eneste jeg vet er at jeg trenger en overgang for å få den innebygde forsterkeren til å fungere, og det har jeg bestilt.

Disse bildene sier litt om hvilket problem jeg har.

Den røde kontakten er ok. Men så er det to "klyser" den vanlige kabler, den ene av de har litt større kabler enn de andre.

På den svarte boksen er det to røde/svarte som ikke er koblet til noe, og en gul. Og der ledningene som går til boksen kommer ut, ligger det en brun og en blå kabel som ikke er koblet til.

Så er det disse "klysene", hvilke koblinger er det jeg trenger slik at jeg får liv i spilleren?

Har prøvd å ringt og sendt melding til han jeg kjøpte bilen av, men har ikke fått noe svar i kveld. Får prøve igjen i morgen, men er sikkert noen her som har peiling.

På forhånd, takk for svar :)

post-65892-13804853562908_thumb.jpg

post-65892-13804853563013_thumb.jpg

post-65892-13804853563045_thumb.jpg

post-65892-13804853563081_thumb.jpg

post-65892-13804853563131_thumb.jpg

Endret av Erlend92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde kontakten er nok til den separate forsterkeren, og den svarte boksen med gul ledning er konstant pluss og skal til gul ledning på spiller (evt iso-overgang). På bildene så ser det ut som gul og rød er koblet sammen, og det KAN medføre problemer for deg, den røde skal komme fra tenningen, og ha strøm når tenningen er på, denne skal kobles til rød ledning på spilleren/iso-overgang. Sort ledning er jord. Så ser det ut til at det mangler litt diverse der, så det er vanskelig for meg å svare på hva som er hva på resten.

Ta kontakt med transmedia her inne, eller transmedia.no, så vet nok han hva som er hva, og hva du trenger ;)

Og neste gang du ser han du kjøpte bilen av, så sprker du han i leggen og hilser han fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Hei igjen.

Får snart lappen tilbake og tenkte jeg skulle få dette i orden.

Fikk koblet på rød, svart og gul kabel, og da fikk jeg lys i spilleren. Skulle så begynne å koble på høyttalerene, og da jeg skulle teste etter å ha koblet en høyttaler på ville ikke spilleren slå seg på igjen.

Koblet denne fra hverandre igjen og prøvde igjen, ikke noe liv.. skjekket også over alle koblingene en gang til.

Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du koblet vel av minuspolen på batteriet ved tilkobling?

Du har vel isokontakter. Da kobler du alle høgtalere til denne, sjekker og dobbelsjekker at du har koblet rett, so kobler du isokontakten til isokontakten som er på ledningene til spilleren.

Har du ikkje gjort dette, so sjekker du sikring.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg kjempelur nå, sikringen var gått.

Så nå får jeg spilleren på igjen, og skal begynne å koble høyttalerene på. Men f.eks på de hvite som kommer, så er begge helt hvit, ingen er svart stripe på, den ene er litt større enn den andre though. Hva gjør jeg?

Får nok bare koble på de framme til å begynne med, siden de bak er drevet av den innebygde forsterkeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider