Gå til innhold

Hjelp. Problemer med strømmen i bila.

Ranger emnet


Stephan

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med strømmen i bila... Av og til når jeg skal starte den så er den tom for strøm... og det hender seg at strømmen kutter i noen sekunder under kjøring!! Hva kan være galt??

 

Mvh: Stephan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at viftereimen er skikkelig stram. Viss den hyler mye så er den for slakk,

 

Et annet problem kan være jordingen din. Sjekk den og.

 

Har hatt problem med begge disse tingene og da var den vanskelig å starte (tom for strøm og ville ikke ta lading) og at en så lys ble svakere og anlegget slo seg av i noen sekunder

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteripolene er ny pusset og samma med jordinga... min kjære mor hadde samme problemet på sin bil for lenge siden.. å da ladet dynamoen allt for lite.. kan det være dette? Noen ganger når dette skjer må jeg stå å gi gass for hver gang jeg på stoppe i ett kryss eller noe, for at den ikke skal stoppe.. Folk tror jo jeg er steike tullat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Sjekk at viftereimen er skikkelig stram. Viss den hyler mye så er den for slakk,

 

Et annet problem kan være jordingen din. Sjekk den og.

 

Har hatt problem med begge disse tingene og da var den vanskelig å starte (tom for strøm og ville ikke ta lading) og at en så lys ble svakere og anlegget slo seg av i noen sekunder

 

Den hyler ikke og er stram nok :) Må vel få noen med peil å sjekke dette hva som kan være galt.. j**** irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

En kar som sa til meg at det kunne være børstene på dynamoen? Kan dette stemme?

 

Børstene på dynamoen er en viktig ting å ha hvis en vil ha strøm i bilen..:)

Når du evt. kjøper ny regulator(der børstene sitter) så kjøp en 15V regulator istedet for en 14V som er originalt.

Den på 15V regulerer bedre og er faktisk 10kr billigere enn originalen...Den får du kjøpt hos NAF.

Pris: 160,-

 

Mvh. Kim Henriksen

 

onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

 

Børstene på dynamoen er en viktig ting å ha hvis en vil ha strøm i bilen..:)

Når du evt. kjøper ny regulator(der børstene sitter) så kjøp en 15V regulator istedet for en 14V som er originalt.

Den på 15V regulerer bedre og er faktisk 10kr billigere enn originalen...Den får du kjøpt hos NAF.

Pris: 160,-

 

Mvh. Kim Henriksen

 

onfiredevi

 

 

Gåt det å bytte bare børstene på Mitsubishi dynamoen da???

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

 

Gåt det å bytte bare børstene på Mitsubishi dynamoen da???

 

Nå er ikke jeg sikker på hvordan Mitsubishi-dynamoen er, men hvis det er en del på baksiden av dynamoen det går ann å skru av(er festet med 2 skruer) så må den byttes hele regulatoren, men tror faktisk også at denne er billigere å kjøpe hel enn å bare kjøpe børstene...

Kan ta bilde av min dynamo så kan du se om din er likedan...

 

Mvh. Kim Henriksen

 

onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke helt sikert men mener Mitsubishi dynamoen ikke har løs spenningsregulator.

 

Men har du prøvd å måle ladde spenningen på bilen???

 

Kan også høre ut som om jorings ledningen til motoren er løs eller dårlig..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så lett og bytte børster på en japse dynamo. må nok ha ut dynamoen da.. ta av lokket på baksiden også skal det sitte en børsteholder der som det går og bytte ut. vis det er det som er feilen på den da.

02 BMW 320d touring mtech

98 Ford Escort XR3i Cab

x -95 BMW 318is coupe

x -00 BMW 318 CI

Member of BMW Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KongBudda

er ikke så lett og bytte børster på en japse dynamo. må nok ha ut dynamoen da.. ta av lokket på baksiden også skal det sitte en børsteholder der som det går og bytte ut. vis det er det som er feilen på den da.

 

Verd å prøve før man anskaffer en ny dynamo:) Men skal gå over alle ledninger først da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår