Gå til innhold

Litt hjelp? *felger & dekk*

Ranger emnet

idadb

Anbefalte innlegg

Hei!

Min far har nettopp kjøpt en Rav 4 som mangler sommerfelger og dekk. Han vil gjerne at bilen skal ha noen fine felger, sikkert større enn originalt. Jeg har da kikket på 8x18" ET 40. Er det er fin match? Hvilke dekk anbefales til de, 235/55? Regner med han vil ha en fin balanse mellom komfort og utseende, så tips mottas gjerne :)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Design er naturligvis avgjørende, ikke alle typer felger passer alle typer biler, så her gjør man rett i å være kresen. Selv er jeg mest glad i at slike biler ser ut som hva de er, 4x4, og dermed tilsvarende dekk, normale gatedekk har - i min verden - ingenting å gjøre på slike biler. Men folk har forskjellige meninger om dette naturligvis. Se gjerne bildene i min tråd for å se hva jeg mener. Felgene er 7,5x16 med 235/70-16 dekk. Bilen er solgt, men likevel ;o) Uansett, 18" blir en fin match mellom funksjonalitet og komfort på en Rav, og dekkstørrelsen du nevner bør også gå greit. Lykke til videre =)

Endret av A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke alt for galt ut, ikke helt min smak mht design, men det har ingenting å si i denne sammenhengen. Bilen vil beholde det aller meste av komfort med de hjulene der, regner med at det er like viktig som hvordan det ser ut, mht at det er bilen til far din det er snakk om =) Jeg må bare får spikke noen fliser her ;P Rav4, og en god del andre biler i samme størrelse, sorterer ikke inn under betegnelsen SUV, til det er de for små/lave. SUV'er har markfrigang som er fra 20cm eller mer, mens de som befinner seg under dette, betegnes som crossover. De er med andre ord hverken SUV eller vanlig personbil, men noe midt i mellom ;o)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider