Chisse Skrevet September 28, 2011 Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Heisann :) Jeg har en Audi 80 1.8s 1991-mod (B3). I det siste har jeg blitt irritert av et snedig problem. Problem: Når jeg skal starte opp bilen, så tar det ca 10 sekunder før motoren starter, men når den først er i gang er det bare hopping/fjusking i 10-15 sekunder, hvis jeg gir gass "tar løs" kvæler motoren seg, da jeg må¨inn med clutchen for å holde på tenningen. Det høres ut som motoren går på kun 3 sylindre, men 10-15 sekunder som nevnt tidligere så går det bra, virker som det er bare på kald motor. I vår byttet jeg rotor, fordelerlokk, tennkabler å plugger, da var det ikke noe problem. Men kun nå i det siste har dette startet. Igår tenkte jeg det kunna være noe med pluggene, så jeg byttet de, men ingen forandring (de hadde fått et belegg som var hvitt som gikk an å skrape av, så ut som de har hatt det for varmt). Jeg har frieksos på bilen, håpet det kunne være det, hvis motoren evt drar falskluft og den får for mye bensin? Når jeg kjører, spessielt i 1-2-3 gir å slepper gassen, hopper bilen på en måte, man får ikke den vanlige motorbremsen, men en slags hoppende brems.. Håper at noen kan hjelpe meg med dette problemet, er ikke så motordyktig selv, så vært flott om noen her har kunnet hjelpe meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2011 Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Sjekk gummiflensen mellom innsuget og monojeten. Kan være denne som er sprukket og motoren får falskluft. Startgass kan brukes her for å sjekke, spray rundt gumiflensen mens motoren går på tomgang. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet September 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Mellom innsuget og monojet? Hvor finner jeg dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2011 Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Og her sitter den. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet September 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Åja denne ja.. Den har jeg også sjekket, beklager, glemte å skrive det. Den var helt ok desverre, så har ingen anelse hva det kan være, tror det kan være det med frieksosen som jeg nevnte på toppen, eller en gåen coil..? :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2011 Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Sjekk temp-giver til ECU, den blå på vannflensen på toppen. Veldig lenge siden bensinfilteret ble skiftet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet September 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 ok, jeg kjøpte bilen i desember 2010 å har ikke byttet dette. Vet ikke hvor lenge siden det er blitt skiftet desverre, og hvordan gjør man det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Er det slik å forstå at motoren går ok og er kjørbar ca et halvt minutt etter oppstart, men går ujevnt før den tid? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet September 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Det stemmer, slik er det fra start til slutt: Jeg starter bilen, men den er vanskelig å få start på, når den først starter ligger turtallet på rundt 300 og øker gradvis med motor som hopper og hvis jeg gir gass kvæles den. Når dette er over kan den kjøres, men må "justere" med clutchen hele tiden når jeg skal sleppe gasspedalen, for hvis ikke så blir det humping i motorbremsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Når motoren er varm så går den skikkelig, også under pådrag? Høres fortsatt ut som falskluft spør du meg. Motoren får for lite bensin, noe som kompanseres når lambda trer i funksjon. Hvilket "eksosanlegg" har du på bilen? Fri eksos, du kjører vel ikke rundt med fri eksos? Original manifold og downpipe? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Den kan fjuske under pådrag, jeg har kun det orginale eksosanlegget på bilen, å frieksosen tror jeg er før lamdasonden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Hull i eksos før lambda er ikke bra. Dette vil normalt føre til at motor får for mye bensin siden lambda ser O2. Virker ikke som dette er tilfelle på din. Defekt lambda? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg