solum94 Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Hei, en golf 1991. varmeapperatet funker kun på full guffe og blåser kun kalt. kjølevæske er på max. byttet termostatt men, er forsatt bare kalt. Takker for svar, Mvh Nils Arvid Solum :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Blåser kun på full guffe skydes nok defekt termosikring ved formotstanden. Blåser den kaldluft eller får du ikke opp temp. på motoren? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 ang att den kun går på full guffe er nok som Quattro73 sier.. ellers er det verd et forsøk på og skifte hele viften, (sitter helt til høger, trykk ned en "låseplate" på baksiden av viften, og vri den løs, mot klokken) blåser det bare kalluft kan det være en "ventil" som sitter under panseret, på slangen som går inn mot varmeregisteret i bilen (slanger til høyre INN i varmeregisteret), denne kan sette seg fast eller hva det nå er som skjer.. dette har ihvertfall skjedd på min g2.. og er visst ett vanlig feil.. Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 For å ikke lage en ny tråd tenkte jeg å spørre her når det først handler om varmeapperat. Jeg har også en 91 Golf, med et annet problem. Har lagt merke til at kjølevæske nivået har begynt å synke i det siste. Når jeg skrudde på varmen her om dagen så luktet det skikkelig kjølevæske i kupèn. Kan det være at det har gått noen pakninger, og er det mye jobb å bytte? Er det mye å demontere og sånt? Må vel fjerne noen deksler rundt dasjen eller noe? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Mest sannsynlig hull i varmeregisteret ditt, nr. 4 på bildet under. Er litt arbeid å skifte denne, men du har vel ingen vei utenom. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Må vel skaffe meg et nytt varmeregister da? Så er det bare å skru i vei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 jepp. varmeregister koster under tusenlappen :) tar ca 2 timer og bytte om du har gjort det før :p om du har overtrykksregulator på vannslangene, så kan dette fjernes ved bytte av register (disse ble satt på som en "enkel" løsning en gang i tiden grunnet dårlige registre, denne gjør at trykket inni registeret ikke blir for høyt, men fjerner i tillegg litt varme effekt :) ) så. tut&kjør Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Er ikke sikker på om det sitter en overtrykksregulator på min. Veit ihvertfall at når den funka, spesielt om vinteren så var det sykt varmt selv med 30 minus ute :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg