Gå til innhold

Rustangrep under bilen

Ranger emnet

Power 68

Anbefalte innlegg

Jeg har til min store irritasjon oppdaget at metall ormen (rust) har festet seg under bilen (understellet) min :(:(. Spesielt på plasser som er under hjulopphenget (bak) :( :( . Dette er plasser som er svært vanskelig å komme til uten å skru av hjulopphengen og ta vekk drivstofftanken og andre deler som ligger i veien.

Spørsmålet mitt er om det er noen som vet om de som driver med antirustbehandling skrur av hjulopphenget etc. selv for å komme til de kinkige plassene, eller om jeg først må på et ordinært verksted for å få dette gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å spørre. Det kreves ikke akkurat ingeniørutdannelse for å demontere hjuloppheng.

Regningen for rustbehandlingen bør du sende til samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa.

Takk for svar. :) :) Ja, jeg kan jo spørre om det. Hvis ikke rusten blir tatt på disse plassene, går det ikke lang tid før det har rustet helt gjennom. Da blir det fort veldig dyrt hvis en må sveise.

He he. Det har vært veldig fristende å sende regningen til Samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa ja. Det er jo nettopp hennes departement som er ansvarlig for den uvettige saltingen som er på våre vinterveier. Vinterveiene er jo badet i saltsuppe. Selv om det er 10 minusgrader saltes det. Ikke rart at det bilen ruster både her og der.

I tillegg er understells beskyttelsen på de plassene rusten har kommet under bilen ikke helt bra beskyttet. Så at på de plassene hjulopphenget er, så er det ikke beskyttelese i det hele tatt. Finnes ikke tectyl der. Dårlige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt det firmaet du vil bruke til antirust behandling ikke har avdeling for lakk og karosseri, så må du nok innom et lakk og karosseri verksted for å få sandblåst, grunnet og lakkert der det har kommet rust i understellet, før du får på antirust behandlingen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt det firmaet du vil bruke til antirust behandling ikke har avdeling for lakk og karosseri, så må du nok innom et lakk og karosseri verksted for å få sandblåst, grunnet og lakkert der det har kommet rust i understellet, før du får på antirust behandlingen

Takk for svar. Jeg skal få sjekket opp dette før en avtale blir inngått. Like greit å få tatt alt skikkelig grundig når jeg først skal koste på bilen. Jeg har tenkt å ha den i mange år ennå. Er kjempefornøyd med bilen selv om den 14 år gammel:) :)

Endret av Power 68
Tilførelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider