Mandel Skrevet Mars 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 hallo, Har en stund sett meg rundt etter golf3, men etter flerfoldige forsøk på kjøp, har jeg nesten mistet interessen. Så nå har jeg begynt og se meg om etter en bmw 316i e36, har funnet et par stk en til 82.000 (bmw 316i e36 1994 mod, 112000 km på telleren og ellers i fin stand står det..ser meget så bra ut på bilder også.. Den andre er en 93 mod, men den står i haugesund, noe som er litt for langt unna.. Det jeg lurer på er: hvordan er bmw i forhold til vedlikehold? har kjørt et par bmw'r men de 2 har hatt sinnsykt dårlig benplass..( er litt lang (1.92.).. hva slags feil burde jeg se etter når om jeg drar og kikker på en bmw? og helt til slutt, om det er noen her som selger en 316 eller 318 ( e36) til 80k, så si ifra da :) mvh Fredrik Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mars 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 og enda en ting..heh hvor mye vil det koste og forsikre en 316/318 e36? forsikringa skal stå på morra mi, siden hu skal bruke den til butikken 1 gang i uka :) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Mars 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 Originally posted by Mandel og enda en ting..heh hvor mye vil det koste og forsikre en 316/318 e36? forsikringa skal stå på morra mi, siden hu skal bruke den til butikken 1 gang i uka :) du får kontakte et forsikringsselskap som kan gi deg et overslag. https://forsikring.gjensidigenor.no/delta/portal/forsikring/ois/biltariffering.jsp?C=FORMHANDLER&p=pageBiltariffering&flow=bil&pp=nor Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02Tom Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Når du gjelder forsikringa så må din far eller mor ringe rundt og høre. Hvis du skal kjøpe deg en E36 316-318, så vil jeg gi deg et noen tips. - Kjøp en 316/18 fra 94, ble bedre støydemping og kvalitet på interiør ble bedre - Kjøp en 316/18 med M43 motoren, den har registerkjede og du slipper å bytte registerreim hver 40000km som jeg må med min 316 med M40 motor. - Hør etter tikking fra motoren...dette er ikke farlig men veldig kjedelig -Service hefte? Når det gjelder vedlikehold: - ytre bærekuler er en svakhet på E36 - Vær nøye med å skifte olje og filter. Ellers så er det en sportslig bil å kjøre, spesielt hvis du senker den litt og setter på litt stivere dempere:) ;) Siter 02Tom WWW.LARVIKGATEBIL.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Jeg kjører E36 sedan, og jeg er 1,95 høy... Har ingen prob med beinplass.... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 bmw-bergen: samme her.. Men de bak meg kan ofte slite litt :D Men alt i alt, en romslig bil :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mars 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 oki, kjørte en 5 serie fra 2003 i forrige uke, den var mildt sagt TRANG! etter 1 time med kjøring var beinet mitt helt herp,, måtte faktisk stå og strekke ut benet i lang tid for og få det til og fungere bra igjen.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Min Far har en Bmw 316 Fra 94 som vi kjøpte ny, Bilen har nå gått 240 000 km og har ikke stått en dag på verksted unntatt service og litt vedlikehold. Det som har blitt ødelagt på disse årene er som folk sier Ytre bærekuler. De har vi byttet sikkert 6 ganger, Koster 200 kr i innkjøp og verkstedet pleier å ta en halv arbeids time for å bytte disse, Ellers har Eksos annlegget, bare den bakre potten blitt ødelagt 2 ganger, REsten av annlegget er fra 94. Min far prøvde å selge denne for 50 000 men ikke en sjel som ringte på den en gang. Bilen er svart med helt svart interiør så den skulle vel ikke være så vanskelig å selge. Men Bilen har vert konge den. Aldri problemer, Alltid startet. Hadde det ikke vert for at den bare var en 316 så hadde jeg kjøpt bilen for lenge siden!! Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 jeg har selv hatt e36 318i sedan... er 193 lang... funka fint dette... har nå en 325i cab e36... har da god plass i den oxo... men de bak sliter nok litt? =) veit om en 318 til salgs nå... min gamle... http://www.motorborsen.no/showad.asp?recno=143078&ressort=BI&adtype=S flere bilder HER sånn så den ut når jeg solgte den i fjor sommer ihvertfall Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 1302 Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Vurderer du golf så har du i allefall ikke noe problem med benplassen i en 3 serie.. Når det gjelder poblemene med bilene er det foringer, og stag i forstillingen. Men det aller største problemet med bmw er uærlige selgere og tukling med km standen. Jeg vil tørre å påstå at bmw er trolig den bilen som det er størst sansynelighet for å bli lurt av selgeren med. Vær obs, sjekk dokumentasjonene, og sjekk opp serienr på minnebrikken med bilens chassinr. Stemmer ikke de er det garantert noe tull.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 spissingsforingene bak og knekkte bakfjærer, lekkasje fra registerdeksel og tette dreneringer ved torpedovegg (fyller styrenheten full av vann) 316 har ikke turteller før i 96-97modellene tror jeg. Gå for en M43 motor, som 02 Tom sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 blei til at jeg kjøpte meg golf gitt.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 1302 Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Huff.. Golf.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg