Gå til innhold

Sierra cosworth vs Nissan 200sx

Ranger emnet


Oddgeir.L

Anbefalte innlegg

Heisann =) Trenger litt hjelp her. Jeg har litt lyst til å kjøpe en utolla driftebil, for treffvirksomhet, og banekjøring.

Har hatt et par cossier, og vet liksom hva det står for. Men jeg litt usikker på hvor holdbar og lett trimmet en 200 sx er.

s13 kommer jo billig inn til norge i allefall

Boobies (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Billigste og beste alternativet er en S13. Lett å trimme, god holdbarhet, og masse goodies tilgjengelig. Siden du har hatt et par Cossier så vet du at de aldri vil vinne noen pris for raffinement, dvs de har turbolag og effekten kan være vanskelig å dosere. En S13 egner seg sånn sett bedre til drifting.

 

Mener nå jeg.

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Adict

Billigste og beste alternativet er en S13. Lett å trimme, god holdbarhet, og masse goodies tilgjengelig. Siden du har hatt et par Cossier så vet du at de aldri vil vinne noen pris for raffinement, dvs de har turbolag og effekten kan være vanskelig å dosere. En S13 egner seg sånn sett bedre til drifting.

 

Mener nå jeg.

 

Så S13 har ikke turbolag den da, fordi den har ikke turbo da eller? :rolleyes:

200sx er visst gode driftebiler noe pga. det store styreutslaget, har jeg hørt.

Skal kunne ligge veldig bredt og allikevel hente den inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

S13'en min har 52/48 eller 51/49 vektfordeling ihvertfall.. alt etter hvor mye bensin det er på tanken,osv... (billig triks er jo å flytte batteriet bak)..

 

det er ikke LSD på S13 originalt da,men det er jo "lett" å skaffe.. og trim er et must ja ;)

og,turbolag er det på S13 også ja :D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

jeg tror at det er en grunn til at s13 ligger blandt topp 3 i kåringen av værdens beste drifte biler!

 

jeg husker ikke om det var 1ste eller 2dre plass. søk her på forumet etter kåringen av top 10 drift cars.

 

Den kåringen er vel mere kåringen av japans beste driftebiler enn "værdens" beste driftebiler..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

jeg tror at det er en grunn til at s13 ligger blandt topp 3 i kåringen av værdens beste drifte biler!

 

jeg husker ikke om det var 1ste eller 2dre plass. søk her på forumet etter kåringen av top 10 drift cars.

 

 

heh....det er bare en manns personlige mening da!!

 

men den er nok en av verdens beste drifte biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår