eikveien Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hei,sliter med kassa.motoren lugger da jeg gir på, har tatt diagnose feilkode er G 194/196. Ser at turtelleren jager da jeg legger inn c.controllen.Det jeg får til svar på verkstedet er at jeg må skifte styringsenheten i kassa,pris 12000,- pluss arbeid.Men jeg har også fått til svar at det kan være sensoren til hastighetsregelatoren som sitter på utsiden av kassa.Er det noen som kan svare meg på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 G194 og G196 er sensorer ja, du har vel enten / eller? G196 18201 Gearbox output speed sender 2 -G196, no signal Fault causes: Gearbox output speed sender 2 -G196 defective Sender wheel in gearbox defective Fault detection: No direction indicator is detected for more than a preset filter time or the gearbox output speed sender -G195 is not OK and the gearbox input speed is above a preset threshold and at the same time the gearbox output speed -G196 is below a preset threshold Remedy: Check measured value block 004 in gearbox control unit Check sender wheel in gearbox Replace gearbox control unit only if all above fault sources can be excluded or have been checked 18206 Gearbox output speed sender 2 -G196, implausible signal Fault causes: Gearbox input speed sender -G195 defective Excessive engine speed detected (engine over-revving, sender wheel defective) Fault detection: In the control unit a gearbox output speed was detected above a preset threshold and the gearbox output speed sender -G195 is not OK Remedy: Check measured value block 004 in gearbox control unit (compare the two gearbox output speeds and the direction indicator) Replace gearbox control unit only if all above fault sources can be excluded or have been checked Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet April 25, 2015 Rapporter Share Skrevet April 25, 2015 Dynk kontakten på utsiden av kassa med el-spray..spray masse.. kan være nok.. Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg