Gå til innhold

Klarer ikke låse opp dørene på høyre side på VW Passat 3C

Ranger emnet

karl92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et irriterende problem. Jeg klarer ikke låse opp dørene på høyre siden via fjernkontrollen, eller via lås/lås opp knappen innvendig. De kan kun åpnes fra innsiden manuelt.

Hva kan dette være? Kan det være jeg må kode om låsen, eller kan det være noen sikringer?

I utgangspunktet var det kun døren bak som ikke åpnet seg, men nå i dag ville ikke døren forann heller. Møller mente det mest sannsynlig var en vaier som var defekt, eller at låsekassen bak var defekt. Men nå virker jo ingen av dørene på høyre side, så ville jo vært rart om begge låsekassene er defekt, eller om 2 vaiere er hoppet av på samme side, til nesten samme tid.

Takk for svar! :-D

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et irriterende problem. Jeg klarer ikke låse opp dørene på høyre siden via fjernkontrollen, eller via lås/lås opp knappen innvendig. De kan kun åpnes fra innsiden manuelt.

Hva kan dette være? Kan det være jeg må kode om låsen, eller kan det være noen sikringer?

I utgangspunktet var det kun døren bak som ikke åpnet seg, men nå i dag ville ikke døren forann heller. Møller mente det mest sannsynlig var en vaier som var defekt, eller at låsekassen bak var defekt. Men nå virker jo ingen av dørene på høyre side, så ville jo vært rart om begge låsekassene er defekt, eller om 2 vaiere er hoppet av på samme side, til nesten samme tid.

Takk for svar! :-D

Det samme har sjed med min bil og, klarte kun og opne den innante ifrå, men etter eit par turer inn og ut av bilen så fungerte den som normalt igjen, har sjed to ganger med meg på 2år, kva feilen er veit eg ikkje, får satse på at du er like heldi som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dette hadde jeg og for en stund siden. når du åpner døren så kan du se på "dørkarmen" på døra rett over låsen mener jeg den er der vil du se en gummitropp med et spor i (flatjern) som du kan vri på. når du vrir på den skal du høre/kjenne at det er bevegelse i sentrallåsmotoren. merkelige greier det der, akkurat som wolksvagen har laget ren form for barnesikring fra yttersiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider