TomL86 Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2012 Da ble d litt småmekking i dag. Prøvd å tømt det meste fra bensintanken, få å ut den gamle bensinen å gjøre klar til ny etterhvert :) Fikk byttet 2 bensinslanger i mottorrommet, ene fra tanken å inn på pumpa, og den andre retur fra forgasser til pumpa. Bilen har forøvrig ikke fått noen skader etter å ha stått ute i vintern, og ser like nydelig ut som før :D Venter på forsendelse fra mb spesialisten nå, å sattser på å få gjort mere neste uke :) Må fikkle litt med slanger og ledninger i motorrommet, bytte demper på girkassa og skru den fast skikkelig. Bytte det meste av oljer osv å kjøpe nye bremser etterhvert :) Noen som vet hvilken type olje 190 bruker på girkasse,diff,servo,bremser ? byttet slanger: Litt hvordan den ser ut under i bakkant: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Mars 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2012 Personlig ville jeg ha startet den, og sett at motoren er ok, foer jeg byttet olje paa drivlinje mv.. Saa skikkelig fine ut de setene dine. Hva slags seter er det? Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomL86 Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Takk for tipset.. Det er nokk det som blir planen, men bilen skal ha funket fjell før den ble lagt på hylla for 5 år siden. Håper på oppstart innen 2 mnd, spørs hvor mye jobbing det blir da men :) Er usikker på hvilke seter det er, de har blitt satt inn av broren til samboeren min. Men siden bilen har stått lagret i 5 år så har det begynt å lukte litt av setene, har renset de me stoff rens osv men setene skal byttes ut uansett etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 girkasseolje MB ATF320 skal være brun servoolje. dot 4 eller 5 bremsevæske. og atf på diffen, evt ei gl4 olje. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Ta setene ut paa sommeren, og saus de inn med avfetting, deretter spyler du dem (ikke alt for hardt) med hoeytrykkspyler. Er det MB seter? De hadde jo veldig mye sidestoette! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomL86 Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Får se om det blir setebytte etterhvert, kan prøve å spyle de osv da.. de er litt slitt, men de er garantert ikke fra mercedes :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomL86 Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Takk Imloud 2 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomL86 Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Fikk pakke fra mbspesialisten i dag :D Girkassademper,toppdekselpakking, tennplugga, oljefilter, eksosoppheng og sota blinklys :) så viss det blir greit vær i helga blir det skruing :) gleder meg til å få på plass en del ting. Skal prøve å pusse ned og lakkere toppdekselet og ymse deler i motorrommet, å stripse fast litt ledninger å få det litt mer ryddig i maskinrommet :) Så blir det å feste girkassa skikkelig å se hva som feiler clutchpedalen. Noen som vet om det er bare mekanisk clutchoverføring fra pedalen og til girkassa? Clutchpedalen sitter trykkt fast i bunnstilling, så jeg må prøve å finne ut hvordan man løser den opp å får den funksjonell igjen... noen som vet hva som må til? Det har ikke vert gjort noe med clutchen siden det ble byttet girkasse... Kommer med bilder osv i helga :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 kløtsjen er hydraulisk, kan være leksje eller luft, må ha start på bilen for å få luftet skikkelig :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomL86 Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 kløtsjen er hydraulisk, kan være leksje eller luft, må ha start på bilen for å få luftet skikkelig :) Takk. Vet du hvor lufteskruen er eksakt? Har ikke giddet å se på det enda. men greit å vite hvor den er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 sitter på slavesylinderen på kassa :) ganske grei å finne, men kip å lufte :P Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomL86 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Supert! Takk :) bare så synd det er uendelig mye dritvær for tiden, umulig å få gjort noe utendørs :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Ang. setene, de likner veldig på Recaro Edition One 16v setene mine som jeg har i Golf'en min ;) Men tror ikke det er det :) Står det noe på dem? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Supert! Takk :) bare så synd det er uendelig mye dritvær for tiden, umulig å få gjort noe utendørs :( jeg er da hvertfall såpass heldig at det er sol og fint :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomL86 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Da er det endelig på tide me en update igjen! Bilen har desverre blitt nedprioritert de siste månedene, og det har vært mye jobbing i høst. Men det som skjer for tiden er at bilen har fått nytt batteri, og bilen har fått en ny bestevenn som også vil være donor! Bilen er den som er på bildet på første siden av tråden her, å hørte til samboeren min som har kjøpt seg ny bil :D Det er en 190E 2.0 injection 93 mod som har alt for mye rust på understellet ;( Så i dag skal jeg se om jeg får festet girkassa skikkelig, det blir byttet hele interiøret, grillen,baklyktene og mye annet! Så kanskje det er håp om en liten oppstart snart :D kommer tilbake med forhåpenligvis masse bilder i morra ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg