Gå til innhold

sprekke i bunnpannen, fikse?

Ranger emnet

Espento

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått en sprekke i bunnpannen på 2-3 cm, utrolig liten og drypper lite, sprekken går fra tappepluggen så om jeg strammer bunnpanne pluggen så begynner det og renne og ikke dryppe.

Noen som har noen forslag til hva som kan gjøres? prøvde og lime med en slags silikon-tetningsmasse som er beregnet for oljekanaler, tåler varme og ble relativt bra resultat men har problem at det drypper fra pluggen siden sprekken går helt til hullet, er ganske usikker til sveising med tanke på at bolten skal på igjen etterpå og det skal være tett så jeg ikke får noen ujevnheter i mellom bunnpanne og plugg.

Prøvde med kjemisk metal på utsiden og rengjor godt med tynner ved og stappe fingeren inn i hullet og ta mest mulig samtidig som og rengjøre godt på utsiden, slipte godt over med 80 papir for og få noe vedhevt men hadde store problemer med og få det til og sitte.

Noen forslag til hva jeg burde prøve ? Vil helst det skal slutte og dryppe midlertidlig med tanke på eu kontroll på torsdag også kjøpe ny når jeg får muligheter :confused:

Noen ting jeg burde prøve igjen på anna måte som f.eks kjemisk metallet ?

Audi A4 Avant 1999 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så lett å legge på noe der, når det er fullt av olje. Lekker det når motoren er kald?

Hadde problem med hull i bensintanken på bilen min, og da stappet jeg inn såpe i fast form, da sluttet det å lekke. Etterpå la jeg på kjemisk metall.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått tetta det nå sann at det ikke drypper når motoren er værtfall kald som jeg vet om, er vell bare ett spørsmål om når det sprekker opp igjen.

Så skal få kjøpt meg en ny bunnpanne og bilen ble eu godkjent i dag med heilt blankt ark, altså ingen 1-2 eller 3er feil :) Perfekt! :D

Jeg peiste på med masse silikon-lim som var ganske fleksibel og den motsto olje, bensin, frostvæske osvosv og samtidig tålte den tempratur på 600 grader :)

Audi A4 Avant 1999 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått tetta det nå sann at det ikke drypper når motoren er værtfall kald som jeg vet om, er vell bare ett spørsmål om når det sprekker opp igjen.

Så skal få kjøpt meg en ny bunnpanne og bilen ble eu godkjent i dag med heilt blankt ark, altså ingen 1-2 eller 3er feil :) Perfekt! :D

Jeg peiste på med masse silikon-lim som var ganske fleksibel og den motsto olje, bensin, frostvæske osvosv og samtidig tålte den tempratur på 600 grader :)

Okei, å fikse en sprekk i bunnpanna er jo ikke allverdens vanskelig. Er det alu?

Bor hull i hver ende av sprekka, kutt til en dyp fuge og fylle igjen. Hvis det er sprekk i selve gjengehullet kan du fylle igjen hullet med sveis, bore - og gjenge opp på nytt igjen. Alu er veldig lett å bore og gjenge opp.

Om det er i stål så går det fortsatt fint å fikse det :) Sier det bare hvis ikke du har lyst til å bruke et par tusen på en ny bunnpanne.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...