harley32 Skrevet Oktober 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 (endret) hellu folks...:) noen som har hørt om traktor olje på en chrysler voyager 96 mod tdi...?? har hørt att dette skal være bra for motoren, att ventil tikking å sånt blir nesten borte, noen som vet...??? eller er jeg helt på jorde her nå. tørr ikke prøve det før jeg har fått litt innvendinger på det...:) men skulle vel nesten tro att det er riktig å da, for en traktor har jo trossalt mye større påkjenning på motorene sine en det en privat bil måtte ha.... takker for svar... helst så fort som mulig...:) må ha ett olje bytte før vintern setter i gang for fult...:) Endret Oktober 4, 2011 av harley32 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre93 Skrevet Oktober 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 (endret) Siden du er så heldig og har en av verdens dårligste biler er det nok lurt og følge manualen for å se hvilken olje du skal bruke:) EDIT: Mange mener det er lurt å ha litt olje i dieseltanken for ekstra smørning på visse komponenter. Men det har jeg ikke testa selv enda. Men når jeg skifter olje på gamle merca skal det testes:) Endret Oktober 5, 2011 av Sondre93 Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodsport Skrevet Oktober 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 15-40 minralolje er den oljen du skal bruke,og er den gått nærmere 200 000km eller mer må du ha oljeskift hver 5000 km ifølge verksted manual Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harley32 Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 takker for svar, funnet ut att castrol olje er ett bra valg. verdens dårligste bil ja...:) hehe sikkert mange som har problemer med de, men ikke alle da...:) min har nå gått 270000 uten tull... bortsett fra slite deler da....:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg