Gå til innhold

215-40-17 dekk.

Arnie

Anbefalte innlegg

Originally posted by partypulp

Jeg har sett på noen felger :

Kosei Mesh. De skal være 215/40/17 med ET38.. det vil vel si innpress på 38 ?

Funker dette da tro? skal senke 40mm

Jeg har også bestilt Kosei RT(?) Mesh med 215/40/17

Iflg. forhandleren skulle det gå, og det virket som han hadde litt peil...

Men det sitter "et eller annet" ved fjærene som stikker ut.. som vinterdekka mine nå er ca. en fingerlengde i fra. Er det denne dekka vil subbe borti i tilfelle? *lite peil*

Og hvor mye koster det å senke bilen sånn cirkus? Hvis et verksted skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

der fikk jeg på sommerhjula og.. fikk tak i 5mm spacere i dag..

Men lurer på om jeg gjorde noe dumt da jeg satte spacere fremme og.. så ut til at det hadde gått fint uten der.. jajja.. :p

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by powerforce

Jeg har også bestilt Kosei RT(?) Mesh med 215/40/17

Iflg. forhandleren skulle det gå, og det virket som han hadde litt peil...

Men det sitter "et eller annet" ved fjærene som stikker ut.. som vinterdekka mine nå er ca. en fingerlengde i fra. Er det denne dekka vil subbe borti i tilfelle? *lite peil*

Og hvor mye koster det å senke bilen sånn cirkus? Hvis et verksted skal gjøre det?

Jeg har kjøpt Cobra senkefjærer (40mm) og Bilstein sport dempere. Disse to tingene + arbeid betaler jeg 8000 kr for.. men må ha forstillingskontroll også, så det kommer vel på rundt 9500kr.

Hmm du bestilt de felgene også.. må nesten droppe det jeg da.. hmm finne no annet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjøpte meg 7*17 Bm Cobra felger til ca. 5600(40 %rabatt) og skal ha Falken dekk 215/40-17 til ca. 4.400. Forstillingen håper jeg blir gratis. Nå er sparepengene nesten brukt opp. Jeg håper de dekkene passer til min P10 når den senkes 40 mm. Et blindskudd i mørket!!!!

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/40-17 går fint på primera har kjørt 7,5x17 med 40mm impress

i 8 år og har ikke hvert noe problem.Kjørte med 18" en liten periode i fjor men det var litt feil impress på felga så jeg byttet tilbake til 17"

Den beste felgstr til primera P10 er 7x17 eller18" med 40 til 45mm impress

7,5x17 med 45mm impress går ikke det subber i støtdemperen bak, foran går det fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oluf

215/40-17 går fint på primera har kjørt 7,5x17 med 40mm impress

i 8 år og har ikke hvert noe problem.Kjørte med 18" en liten periode i fjor men det var litt feil impress på felga så jeg byttet tilbake til 17"

Den beste felgstr til primera P10 er 7x17 eller18" med 40 til 45mm impress

7,5x17 med 45mm impress går ikke det subber i støtdemperen bak, foran går det fint

Takk, Oluf! Er bilen din senket? Lurte bare på om med 40mm senking ville det muligens subbe i støtdemperen. Selv har jeg en følelse av at det hele vil gå greit.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen min er senket har intrax høydejuterbart.Er ikke enig at 38mm er et fornuftig impress,i 95 så satte jeg h&r senkefjærer på den første SRI`n til bilhuset og satte på noen Borbet 7x15 med 38mm impress +dekkdim 205/50-15 og det subbet i bakskjermen.

Når dere setter på bare senkefjærer og ikke kortere dempere så må dere kappe bort 3/4 deler av støtputa ,hvis ikke vil bilen ligge å ri på støtputa og det fungerer dårlig

Arnt P10 sier 38mm er ok men forteller ikke felgbredden,jeg har som sagt 7,5x17 40 mm impress og det stikker 2-3mm utenfor foran, men bak er det perfekt så jeg mener forsatt at 7x17/18 med 40-45mm er det beste. Jeg kjører 7x16- 40 impress med 205/50-16 +Falken piggfritt og det subber foran men det er sef fasongen på dekket som gjør at det subber

Lenke til kommentar
Del på andre sider