astro1 Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 :wonder::wonder::wonder::wonder:Hei. Har et spørsmål angående firehjulstrekken på xl-7. Jeg har aldri hatt en firehjulstrekker før, så jeg vet ikke helt hvordan de skal oppføre seg når en kjører med den innkoblet. Prøvde å kjøre litt rundt med 4 hjulstrekken innkoblet i dag. Å kjøre rundt uten for mye sving på rattet gikk fint, men når jeg har full sving og skal rygge eller kjøre fram igjen så virker det som om den hakker pluss at det kjennes ut som om håndbrekket står halveis på. Er dette normalt da?? :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Det er normalt.Men ikke gjør det for mye da du får unormal slitasje i systemet.Brukes helst på glatt føre vett du ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astro1 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Takk for svar! Trodde at noe var hakka gale med bilen jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Husk at hvis du hører unormalt mye knekking etc fra drivverket så sjekk det.Det kan være kryss som er slitt og da er det jo like greit å være føre var.... Tips til bruk av 4x4 står muligens i instruksjonsboken (hvis du har) og på klistremerker på solskjerm eller rundt om. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astro1 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Skal høre etter neste gang jeg prøver den. Håper girkasse og driverk er holdbart og tåler litt på de bilene her? Er en 2005 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Noen tips her: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=23856 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astro1 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Takk for tips!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Eh du.... Det er sperre på xl-7 så den vil bryte når du svinger mye ;) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Spinner piruetter som fy fan forresten ;) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Du skal ikke kjøre med 4wd koblet inn, annet enn når du faktisk trenger det! bør IKKE kjøre med den innkoblet på tørr asfalt feks ved full sving, da kan du knekke hele diffen! på is så er det ikke så farlig. Den kan kobles inn ifart, helt opp til 100 km/t mener jeg å huske. Men bør ikke kjøre med den på vanlig vei ved vanlig kjøring. men når du kjører av hovedveien å skal opp noe bakker osv er den fin å ha :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Oktober 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2011 ganske enkelt, på fast underlag, som asfalt, betong osv bruker man bakhjulstrekk... på løst føre som grus, sand osv kan man kjøre med firehjulstrekk innkobla. Bilen din har ikke senterdifferensial, så den vil bryte litt i sving siden fram og bakhjula går i samme fart, og på sving må framhjula gå lenger enn bakhjula. Dette vil gi deg unormalslitasje i drivverk og oppheng om 4x4 bruker mye på fast underlag. Du kan som Nightking sier koble 4x4 høy inn i fart, men pass da på at bilen ruller fritt og rett fram så ikke du har noe spenn i drivverket. 4x4 er ikke egna for noe særlig over 80 km/t, ikke fordi farta er noe problem for drivverket, men du kan få en overraskelse ved brems, når drivverket plutselig gir deg 50/50 i bremsefordeling. 4x4 lav er det viktig at bilen står stille når du sjalter inn, men når du trenger lavserien, vel det er da morroa begynner:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astro1 Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Hei. Takk for nyttige råd og tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.