Bilkjøperen? Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Bilen jeg nylig har kjøpt, har en forferdelig skrike/kvine lyd i hjulene når jeg kjører. Det virker noen ganger som om det kviner fortere og fortere etter som hjulet går fortere og fortere. Noen ganger kviner det når jeg bremser. Det kviner når jeg kjører sakte og når jeg kjører vanlig. Synes det har økt på. Hva i all verden kan denne kvinelyden være? Håper ikke det er noe som er dyrt å reparere. :hvaskjera Lyden er på venstre siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Stein som sitter fast bak ei bremseskive? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilkjøperen? Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Er det vanskelig å finne ut av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Ta av felgen og sjekk....? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilkjøperen? Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Det tror jeg ikke jeg får til. Må få bilen til et verksted og høre med dem tror jeg. I tilfelle det er noe farlig/alvorlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Det er sikkert det beste ja, ikke punktèr på veien! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 er jo bare og jekke opp bilen og skru av felgen, så skal det vell dette ut hvist det er noe? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilkjøperen? Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 ja men hvis det er noe annet enn en stein (og skulle det ikke da bare kvine når jeg bremser?), så er det jo like greit at de som har greie på det gjør det. Er det vanligvis steiner som er problemet når det kviner i hjulene når man kjører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 jupp. men er jo bare og ta av og sjekke, og hvist det ikke er det, så skrur du på felg og jekker ned, og kjører til verkstedet :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Kan jo være bremseklossene også.. Hvis di har vært veldig varme eller bare er slitt kan dette forårsake lyder. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valvel0603 Skrevet Oktober 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Det kan også være beskyttelses platen til bremseskivene som subber inn i skivene. Da bare tar du en hammer og dytter/slår den på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Oktober 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Kan selfølgelig være hjullager også. Jekk opp bilen og ta tak øverst og nederst på hjulet. Klarer du å bevege hjulet frem og tilbake så er hjullager gåent. Pipelyder kan også være fortegn på at hjullager er gåent uten at det slarker. Normalt lager slitte hjullager romlelyd. Piper det mindere når du svinger venstre, kan jeg garantere at det er hjullager. Er det bremser så fikser du dette selv på en knapp time om det er første gangen du skrur bil. Haynes boka på bilen din kan være gull vert ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg