Gå til innhold

Celica 94mod 1.8

Ranger emnet

del_sol 86

Anbefalte innlegg

Originally posted by del_sol 86

Vurderer en celica 94mod,1.8l. Men kjenner ikke denne så godt så jeg lurte på om det er noen som vet hvor mange hk det er i denne?Og om det er en bra bil

1.8'n har vel 115hk om jeg ikke tar helt feil :-)

Kurante biler med få feil...men de fleste vil vel være enige med meg i at 1.8 versjonen nok er ett resultat av avgiftspolitikken i norge...og at 2.0 versjonen egentlig er 'den eneste' veien å gå :D

Så om du har råd til å legge ut 120-140 lapper..så kjøp heller en 2.0 GT....mye mere bil for pengene ;)

But dont take my word for it...hør med gutta på forumet her inne:

http://www.ts-ogn.no

som har slike biler...hva de mener ;)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by del_sol 86

ok,takker for svar. Vil helst ha 2litern men det er det med penger:( men vi får se.;)

Hadde en 1998 1.8L for noen år tilbake, og det var en helt grei bil. du kjører ikke fra noe med den motoren, men du slipper å gire ned i oppover bakker osv :) og det er toyota & toyota kvalitet.

hørte ett eller annet om at de turkise og en eller annen farge er noe slags "business" utgave eller noe sånt som ble solgt ekstra billig med ekstra lite utstyr eller noe sånt svada. kan ikke si det 100% sikkert, men hørte noe om det... Anyways - sølv eller sort er penest alikevel :)

helt kurrant styling osv er det å få til den også, hvis det intresserer deg.

..må vel ha vært fornøyd, siden jeg kjører nyeste modellen av celica nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..hva syns dere jeg bør velge mellom en del sol og en celica da. skal nevnes at det skal brukes som ungdoms bil. Er fordeler og ulemper med begge bilene. Toyotan for eks har 4seter som er greit å ha,blir nok en del kjøring og henting av drunkiser,mens honda har en artigere motor og har mer styling komponenter. Har problemer med å bestemme meg for hvilken,men kanskje dumt å spørre hva folk hadde valgt mellom honda og toyota inne på et toyota forum!:D Forresten, hvor mange hester er det i gt mod på 2liter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Honda med V-tec motor er vel litt artigere å kjøre enn Celica`n med en daff 1.8liter. Har ikke sjekket ut prisen på bilene, men innbiller meg at del sol`en er endel billigere med tilsvarende motor.

Men Celica`n er jo fireseter da, det var det som fikk meg til å kjøpe Celica istedenfor MR2 når jeg kjøpte bil sist. Trenger de baksetene.

Kjøp Celica T20 (fra -94 og nyere) og sett på WRC front. Den gjør veldig mye med utseende på bilen. Synes den ser kjip ut i original utførelse. I tillegg kom Celica`n i mange grelle farger :(

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sølv Celica 94 mod.2.0GT

175 hk 183NM. 0-100 ca 8 sek

Lett å få tak i deler, men ikkje like lett som til honda da...(selger det snart på rema1000 :D )

Visst ein kjøper 2.0Gt ikkje kjøp med Superstrut oppheng(samme som står på 2.0 med turbo) Dyrt å reparere på....

Kjempe bra biler ellers!!!!!

KAn trygt anbelfale, skuddsikre motorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Celica'n er MYE penere enn del sol'en også. MYE penere.

Dette kan du da ikke mene?!? ;) (Med begge to i standard utførelse er det jevnt, men i stylet form er det liten tvil om hva som er lekrest i mine øyne).

Neida, jeg liker Celicaene selv, men skulle jeg valgt så måtte det blitt 1991 CS, 1998 GT cabriolet eller nyeste varianten som jeg mener er blant de lekreste bilene som har kommet fra Japan de siste 5 årene.. De er rålekre, med bare et minus (Opel rumpe)... For å si det mildt, den for MR2'en (MKIII) til å se kvalm ut i forhold.

I form av performance så må jeg nok meddele at Celica 2.0 må nok også gi tapt mot en Del Sol VTi... Iallefall basert på en aldri så liten test her lokalt. ;)

Men så er vel Celicaene billigere da... Og har fire seter..

Fordeler og bakdeler med alt vet du!

Lykke til med bilkjøp!

:cool:

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skivebremser foran og bak? Vet ikke hvor mye kunnskap du har av Del Sol, men samme gjelder der...

Og hvorfor ha fire seter? Unødvendig mye vekt... ;)

Selvfølgelig er Celicaene rå med Veilside (og lookalike) kits, men nå er det vel heller sjeldent at du ser noen Celicaer her til lands med det og da... ;)

Men jeg gidder ikke bruke mye tid på å leite etter fete Sols på nett... :) Prøver å holde mitt prosjekt så fritt fra "påvirkning utenfra" som mulig... :cool:

Interiørmessig er Celicaene mye kjedeligere og..

But on the bright side, service på en Toyota er vel en del billigere enn Honda ville jeg tro... Og fordel med at Celicaene er vel produsert i 50x så mange eksemplarer som Del Sol... ;)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider