Daxoij Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Astra G 1,6 1999. Har hatt bilen inne på feilsøking, og de har konkludert med at det kan være en feil på Styreenheten. Jeg ble da fortalt at man kan få sendt inn enheten til en "elektrosjappe" og få de til å sjekke over den, evt fikse den. Så det jeg lurer på er hvor den ligger og om det er lett å gjøre det selv? For da sparer jeg jo selvfølgelig noen kroner :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm Les denne siden, NØYE !!! Da kan du blinke ut feilkoder selv, og kanskje finne ut hva det er som krangler :) Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Er vel ikke så mye vits i å prøve å lese ut feilkoder når hjernen er konkludert død. Er jo også kjent det på disse. Billigere og få tak i en fra høggern da kanskje? Er ikke sikker på hvor den sitter, men det kan du vel spørre etter der du hadde den på diagnose. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Oktober 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 (endret) Selv om verkstedet sier at den er hjernedød, er det vel dermed ikke sikkert at det er tilfelle..... Endret Oktober 13, 2011 av Vectra GT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daxoij Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Hvis det ikke trenger og være den da? Hva er det da som gjør at bilen nykker hele tiden ved gasspågivning ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Blink ut feilkoder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wooooopy Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 På min bil, astra 2001 g, sitter ecu'en på høyreside av motorblokka. er en liten klump med 2 store kabler festa på, har også riller. min ser omtrent slikt ut hvis det gir deg noe hjelp: http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=vauxhall_astra_corsa_siemens_ecu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daxoij Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Fant Ecu'en, men den var faen meg støpt. Så det var ingenting Elektro firmaet kunne gjøre med den. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Finnes ymse firmaer i UK som selger overhalte ECUer til en akseptabel penge. Tror bba-reman er et av dem (se link over). Finnes også et som heter autotek electronics. Ellers er jo ebay.co.uk et sted å lete. Har du simtec ECU? Jeg ville tro at det var Multec på din. Har aldri hørt om en simtec-ECU som har feilet, men Multec er nok ikke like solid bygd. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daxoij Skrevet November 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2011 usikker på merket da det bare sto Opel Ecu på den. :s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daxoij Skrevet November 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2011 ifølge et skjema jeg fant på nettet skal min astra ha en multec H ecu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg