Gå til innhold

Adapter til spiller

Ranger emnet

haagen1

Anbefalte innlegg

Hei, driver med å bytter spiller til bilen min.

Trodde det bare var "plug and play" jeg, men oppsto et problem. Lurer nå på om det finnes noe adapter, så jeg kan hive på de gamle pluggene(Bilde1) som gjør at jeg bare kan plugge inn i den nye spilleren?

Bilde1

bilde1p.jpg

Bilde2 Kablen fra gammelspiller er moddet til et annet adapter til gammelbil.

ER MED BARE FOR Å VISE HVORDAN KABELINNGANGEN ER

bilde22.jpg

Endret av haagen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forstår deg riktig, for pluggene på bilde 1 er jo standard iso, og burde passe i ny spiller..??

Nei kablenne fra bilde1 er de som henger ut av rommet der gammlespilleren var. De passer ikke i den nye cdspilleren, i tillegg har cdspilleren bare en inngang til kabler. Mens gammelspilleren hadde to innganger til kabler. Nei de passer ikke inn i ny spilleren min.

Trodde det var som bilde2 sin inngang som de fleste cdspillerne brukte? Som de jeg ser på nette. http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=9012&katid=2&mid=m436&id=&vn=736&tilleggsbilde=3578&stortbilde=ok

Endret av haagen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde av ny spiller og ledningene som følger med?

Bilde 1 er jo isokontakter som skal inn i ledningene som følger med ny spiller.

Bilde 2 er jo ledningen til spilleren. Er jo isokontakt i andre enden av ledningen.

Hugs at ledningene som følger med spilleren skal følge med spilleren!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde av ny spiller og ledningene som følger med?

Bilde 1 er jo isokontakter som skal inn i ledningene som følger med ny spiller.

Bilde 2 er jo ledningen til spilleren. Er jo isokontakt i andre enden av ledningen.

Hugs at ledningene som følger med spilleren skal følge med spilleren!

Ah, tror jeg begynner å skjønne. Altså når man kjøper en nyspiller, så får man med et adapter til kablene Bilde1(Som er standard i alle biler) som adapterer kablene til en kontakt som passer inn i Bilde2 sin kontaktinngang?

Bilde av nyspiller er er på bilde2 baksiden, er forsåvidt en Sony CDX-L350

http://questure.poliziadistato.it/bacheca//img/2424_big.jpg

Bilde av kabelen som ses på Bilde2 som følgte med er «moddet» på inngangen til gamlebilen, en Volvo 740 88

Så hvor kan jeg da altså kjøre en ny kontakt da? :)

EDIT: Fant denne, er vel sånn her jeg trenger?

sony16pky0.jpg

Endret av haagen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser riktig ut ja, men å kjøpe en slik plugg koster jo mere enn spilleren er verdt da... Du må jo skrive at du har kjøpt noe gammelt ræl av en sonyspiller, ikke at du har kjøpt deg ny spiller, hehe. Var jeg deg hadde jeg brukt den spilleren som skyteskive, og heller kjøpt en NY pioneer til rundt tusenlappen, så kanskje du får litt lydkvalitet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt ein brukt spiller uten ledning?

Da er det berre å levere den tilbake, få pengene og kjøp ein ny spiller.

Kvifor ikkje kjøpe ein ny spiller? Dei koster jo omtrent ingenting! Er ingen grunn til å kjøpe ein brukt spiller.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, liker at folk er ærlige :)

Ja fant det samme ut selv i går, at kabelen kosta mere enn verdien på selve sonyspilleren.

Så bestilte i går kveld en ny Pioneer DEH-3300UB spiller. Håper jeg har gjort et bra kjøp :)

Men når det kommer til bedre lydkvalitet, så har jeg kun standard høyttalere i bilen, to plassert bak i hattehyllen. Skal vel skifte disse ut etterhvert, da det ligger kable klar og alt.

Stod mellom 3300UB og 2300UB, men ble 3300UB pga direkte ipodtilkobling.

Nei kjøpte ikke den Sonyspilleren, henta den fra en gammelbil.

Takk for hjelpa :)

Endret av haagen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider