Fri eksos Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Leste litt rundt på nettet og ser at Amerikanerne ofte oppgraderer luftmassemålerne sine ? Hvordan gjør de det ? Går det f.eks ann å få litt mer hester ved å sette i en luftmassemåler fra en 150hk tdi i en 110hk tdi? Takker for svar :) Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 hmmm, hørtes ikke nå særlig ut nei, eneste gangen æ høre at dem skifte t F.eks. større lmm, fra 2.5 til 3", e når dem trimme bensinmotora med masse hester....så tvile på den ide`n din fungere ja! den registrere jo bare korr my luft som passere, får itj mer hesta av det...da e det nok ber og omprogrammer hjernen så den levere mer fuel og turbotrykk! lykke til :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 takk for bra svar :D Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 hmmm, hørtes ikke nå særlig ut nei, eneste gangen æ høre at dem skifte t F.eks. større lmm, fra 2.5 til 3", e når dem trimme bensinmotora med masse hester....så tvile på den ide`n din fungere ja! den registrere jo bare korr my luft som passere, får itj mer hesta av det...da e det nok ber og omprogrammer hjernen så den levere mer fuel og turbotrykk! lykke til :-)Pirke pirke. En luftMASSEføler måler luftens..... masse. Altså tetthet. Mens en luftMENGDEmåler måler.... Yes, det stemmer, mengde. :) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 hehe, jaaada veit egentlig d sjø! ;-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Bytt til større dyser. Det hjelper betraktelig :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 trenger ikke større dyser, bare chippe den, elr programmer om hjernen. tror dysene leverer nok :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Ingen andre duppeditter man kan bytte/skru på ? :D Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 hehe, sett på større turbo, større dyser, eksos...men koster masse! er nok for ny til at det går an og skru på en durt der og en durt der! ;-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Skjønner, får ta til takke med en ny wastegate. Originalt lader turboen 0.3 bar, så uten å ødelegge eller forsterke for mye tenker jeg på en som lader 0.7 eller 0.8 :) Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 0.3 var lite ja! :-p mercedes 220cdi som er chippa lader 1.5 :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Ingen andre duppeditter man kan bytte/skru på ? :DHar du ikke Sharan??? Må da være plenty å skru på da :) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 0.3 var lite ja! :-p mercedes 220cdi som er chippa lader 1.5 :-) Tipper den har elektronisk styrt turbo, jeg har mekanisk ;) Dessuten tåler nok ikke toppen min 1.5 bar :P Ja, har Sharan ;) Den har vært i familien i mange år, nesten fra den var ny, og har bare hatt en brøler med den, registerreima tok kvelden for noen år siden -.- Ellers har det stort sett bare vært oljeskift og diverse filter som har vært på regninga ;) MEN, er nok bare heldig...XD Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Er vanlig wastegate på den å med stag :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Weird :S Hvor ligger forskjellen ? Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.