Gå til innhold

Min VW Golf 3 1.8cl

Ranger emnet

92anders

Anbefalte innlegg

• Svar 633
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sto ikke noe om når den ble ettersendt. Men kommer vel denne uka, satser jeg på :)

Trenger den egentlig ikke enda. Må få pakka fra TM Tuning først, da jeg har bestilt org. ledningsnett til tåkelysa derfra. Så smeller jeg på det når det kommer :) Fikk svar fra TM Tuning btw, de sa nå at pakken vil mest sannsynlig bli levert den 25 juni. Hvis ikke den kommer da, er det siste gang jeg bestiller derfra. Absolutt ikke fornøyd!! Ræva service. Den rimeligste utsendelsen de har er da STANDARD AIR: 5 - 14 business days to Europe (depending on country).. Når har det tatt 5 UKER!! Drittlei av å vente. Og de svarer på mail en uke i ettertid. Så alt i alt må jeg vente i nesten 2 uker til. 6 og en halv uke på en girkule og ledningsnett. Dette skulle de ha opplyst bedre om på sine sider spør du meg.

Noen som har hatt problemer med dette selv?

Vil si tusen hjertelig takk til Marius1985 på forumet som lot meg kjøpe de originale Hella tåkelysa for gibortpris! :) Var nice..

Når det gjelder de andre delene, så blir ikke det montert før om 2 uker. Bremsene holder ei stund til, så det er jo greit. Men både jeg og mekanikern har ikke tid før helga om 2 uker, så da blir alt smelt på :) Da har jeg også forhåpentligvis fått ordna noen mindre hjul. SKRIK UT hvis noen i her vet om noen 4x100 hjul helst 15" eller 16" til en billig penge. Trenger det sårt! :) Om det er stålfelg eller alu har ingenting å si! Bare det er 4x100 et 35/38 e.l.

Bilder blir lastet opp i kveld. Av litt div :) er på jobb fram til 22.

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, førsteinntrykket av TM Tuning er jo helt supert. MYE BRA utvalg om originaldeler, til en hyggelig pris. Men hadde aldri trodd det skulle ta SÅ lang tid. Mulig jeg er utålmodig, men det får da være grenser. Når det står klart å tydelig at det tar 5-14 business days, så regner man jo med det, toppen 3 uker maks. Bestilt fra Tyskland før og da tok det 10 dager.

GLEDER MEG syyyyykt selv! Sorry for skuffelsen med at det tar så lang tid. Men må ha nok cash til at lommeboka tillater det.. Har ikke råd til å legge ut alt nå, så må ta det om 2 uker (slutten av måneden betyr LØNN :D, hihi) Så da blir det montering og MASSE bilder hele helgen. Kompisen min skal være med som moral støtte og hjelpe meg :D så da blir det bilder!! Og jeg får til slutt en fet bil..

Har også funnet noen 16" felger som jeg bytter med mine. Vil bare bli kvitt mine, pga at de er for breie så det subber noe helt vilt. Men jeg taper nok på det.. Det får gå, i og med at svigers ordner nye felger til meg bare jeg får ræva i gir og hjelper han litt :) så får jeg felger mot jobb!

4pekatt; sjekk ut Larzon Figaro 7x17 felger. Søk opp på bilder på Google. Tror du/dere at det kan bli fett? :) er noe som alle ikke har ihvertfall :) og med heftig kant!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Det er nok vanskelig å beregne pris fra HK (eller hvor enn de er). Du må huske det at reduserte kostnader fra deres side, betyr at de har kuttet en del ned på tjenester som de større butikkene betaler penger for, og jeg antar at fraktprioritet er en av dem :)

Jeg er bare glad for at noen velger pris foran fremkommelighet, siden jeg er en tålmodig person.. :) Har en laaaang historie med internettordrer bak meg :))

Men on topic, de felgene var BÆÆD.. :) Passer nok fint på ghulfen din :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM tuning ligger vel i Tyskland. Så det er derfor jeg lurer :p

Har noen ordre bak meg selv. Men har gått smurt før :) men når det er noe du virkelig vil ha, så går man å venter på det til det kommer!

Jaa, tror de kan bli bra! :) satser på at de blir bra :) har ihvertfall aldri sett slike på mk3 før :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke senka min nå nei. Står originalfjører på nå :) Men skal senke den ja :)

Skal ikke senke så mye at den sleiker.. Bua skal gå akkurat kant i kant med hjulet. Så blir nok 50/50 eller noe. Får se hvordan når jeg får montert senkesettet og fått felga.

Status på felga btw; Fikk snakka med svigers nå, og jeg skal dra oppom han en dag denne uka etter jobb og prate litt. Også skal vi ringe opp til de som bestiller felga og si hvilke jeg vil ha. Det blir da Larzon Figaro 7x17, er litt usikker på dekk. Men blir nok 205/40-r17 eller 195/40-r17 :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel sikkert org. dim ivognkortet? Er usikker på det der. Tror ikke man trenger å godkjenne felger?

Rett meg om det er feil noen, men vil påstå det. Er absolutt ikke sikker. Jeg hadde 17" OZ kantfelger på min gamle mk3, og de sto ikke i vognkortet og gikk glatt igjennom EU. Er senken som er viktig å godkjenne. Spørsmålet da er vel om felga er godkjente med senkesettet, altså i henhold til hvor mye du har senket og om det er så og så mye klaring mellom hjulbue og dekk. Du spør feil person! Ikke føl deg sikker på noe av det jeg skrev nå :D

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider