Gå til innhold

Min VW Golf 3 1.8cl

Ranger emnet

92anders

Anbefalte innlegg

• Svar 633
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men har ikke lyst på den typen Hella. Hella hadde klare blinkere m/ tåkelys på http://www.bildeler.no.. Men de er desverre utsolgt.

Hva er best av AD og DEPO da? Og hvor kan jeg få tak i original ledningsnett til spredera? Sett det på TMtuning, men da bestiller jeg i såfall alt derfra. Noen tips ang spredere??

Ledningsnett handla jeg her;) http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=de&tl=en&u=www.carparts-online.de%2F

Kjøpte også disse http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=de&tl=en&u=www.carparts-online.de%2F

Men dem holdt bare i et par mnd før dem var fulle av vann. :P

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser ut som om den bestillingen hos TM Tuning kan ta litt lengre tid enn forventet. Gått snart 2 uker, og har enda ikke fått noen email med tracking nr eller lignende. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å finne ut om pakken er sendt? Har sendt mail til Robert på TM Tuning sales/info avdeling og der får jeg ikke noe svar.

Tips?? Begynner å bli utålmodig :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig med updates for tiden da pakka fra TM tuning aldri kommer. Sikkert bare jeg som er jævlig utålmodig.. Den inneholder ihvertfall originalt ledningsnett til tåkelys + R-line girkule og pose fra Mk5 :)

Blir bra!

Har dog fått gjort litt i dag. Vaska grundig og polert, ble alt i alt jævlig fornøyd. Har også hatt på crc og auto-glym på fangere, lister og alt annet som er av plast på bilen + hatt på auto-glym på potta for å få tilbake kromglansen :) Lakken begynner å bli stygg i form av steinsprut, rust og møkk som ikke vil av. Skal ta steinsprut og div riper + rust hos lakkerern sammen med de andre delene som fortsatt ikke har blitt lakkert. Går treigt her :p (spoiler, baklukelist og grill). Så når pakka fra TM tuning kommer, så blir det bestillt tåkelys og time til soting. Når det er gjort så er det delene og steinsprut av bilen som skal lakkeres, så alt blir tipptopp. Og når det er gjort er det montering av delene (spoiler, baklukelist og grill). Også har jo svigers ordna nye felger til meg. De er usett, så håper de er fete! Er i hvertfall 17". Satser på at de er bedre enn de jeg har. Så når de kommer da bestilles V-maxx senk på P&R :) Det er stort sett det som er igjen. Ligger også klar en bestilling til midtarmlene fra Ebay :)

Bilder fra vask og polering:

20120522_194022.jpg

Dama er sjenert... :p

20120522_194114.jpg

Mobilbilder, så sorry for dårlig kvalitet.

20120522_194128.jpg

Vasket, og klar for polering.. Kjørte sakte og rolig hjem for å unngå møkk og dritt på bilen! Gikk fint :D

20120522_200537.jpg

Under polering :)

20120522_222738.jpg

Her er panser og forskjermer ferdig polert. Igjen, sorry for dårlig kvalitet!

20120522_222724.jpg

Ferdig resultat :) Blåst av all smuss og støv etter at polishen var tørket av.

20120522_222812.jpg

20120522_222852.jpg

Går i tyskere her på gååård'n! :)

I morra er det vask av vinduer og bilen generelt innvendig :)

God natt, og følg med videre. Mye spennende fremover nå! :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det henting av nye felger i morra tidlig! Gleder meg som en unge. Så blir det endelig senk :D

Inter Action Mesh II, helt nye og eneste det kosta meg var litt plenklipping :D Svigers er gode å ha.

Hva tror folk om det? :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine dine også :)

Syns 17" ser bra ut jeg. Hadde OZ felger på gamle mk3'n, noe usikker på merke, men det var brei kant og med 40/40 senk så fikk jeg akkurat en finger mellom hjulet og bua. Det i mine øyne er perfekt senk. Sånn at bua og hjulet går i ett. Er mye overdreven senk.. Og med de veia vi har er det ikke særlig aktuelt for meg å droppe den til bunns.

Men har noen noe tips til hva jeg burde vært obs på på hjustillingskontroll? Er det nødvendig og ta det på biltilsynet? Og hva må jeg gjøre for å få godkjent senkesettet og skrevet inn i vognkort?

Takker for svar.

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene ble litt forsinket tydeligvis. De hadde fått feil størrelse.. De fikk inn 18" i stedet for 17".

Kjipt. Så satser på å få hentet de kanskje i kveld, eller i løpet av morgendagen/helga. Litt usikker..

Men sitter å skal bestille tåkelys. Ser på orginale Hella, og jeg regner med at det er disse det er best kvalitet på. Ikke typ AD eller DEPO som P&R selger. Hva anbefaler folket? Ser på Sotet orignale fra Hella, eller klare. Men vil de sota gi svakere lys? Skal uansett ha xenon så det vil vel bli bra uansett.

Vil gjerne høre hva folket syntes er penest og hvilke som er bra og i best kvalitet :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse originale fra Hella: Enten sotet eller klare

http://bildeler.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=15&Arsmodell=1993&R_Time=153850&Forside=&Varegruppe=19

Eller denne: In-pro klarglass tåkelys

http://bildeler.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=15&Arsmodell=1993&R_Time=154022&Forside=&Vareklasse=9&Varegruppe=326

Står at det er meget god kvalitet på denne In-pro modellen, men syntes den ser helt lik ut som f.eks AD fra P&R.

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur hos en kar jeg kjenner som er mekaniker i går. Han så over bilen litt og må ha 2 nye hjullager + 2 nye tromler bak, + 2 nye skiver og klosser foran. Han skal også sveise rusta i kanalene mine! Så nå har jeg bestilt en hel del fra NBS. Bestiller også ta technix + DEPO tåkelys fra P&R i morra. Også blir det en tur innom BilXtra for å kjøpe caliperlakk, alpinhvit eller matt gull! Tror det kan bli bra. Så når alt er kommet i hus fikser han dette for meg på en å samme dag, og får bestilt opp time til hjulstilling og lysjustering dagen etterpå. Pusser og lakker kaliperne og monterer senk mens han sveiser rust og bytter bremser rundt om.

Venter også på pakke fra TM Tuning med org. ledningsnett til tåkelys og R-line girkule. Så nå skjer det saker! :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt DEPO tåkelys og TA technix justerbart :) Endelig, gleder meg som en unge!!

Så nå venter jeg bare på nye felger, og alle pakkene som kommer i posten. Mangler bare å bestille skiver i morra, må bare få svar på mail :)

Blir Brembo max skiver, 239mm x 12mm med org. klosser :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider