Gå til innhold

Min VW Golf 3 1.8cl

Ranger emnet

92anders

Anbefalte innlegg

Her er bilder av de nye delene, litt seinere enn lovet. Men bedre sent en aldri! :)

20120610_180839.jpg

Brembo Max 239mm x 12mm slissa :)

20120610_180903.jpg

Tromler :) Skal lakkeres, må bare få kjøpt :)

20120610_180914.jpg

Originale klosser. Tenkte egentlig på EBC red/greenstuff men var litt leveringstid på de, så droppa det iogmed at jeg skal skifte delene til helga :)

20120610_180955.jpg

20120610_180928.jpg

:)

20120610_181001.jpg

20120610_180920.jpg

Hjullager og klossa :)

Og til slutt, en liten video av lyden i bilen :) Se bort i fra snakkinga. I slutten av videoen hvor jeg kjører inn på grusveien til huset, hører dere hvorfor jeg skal skifte skiver og klosser foran :) Kjerringa som tok videoen, også klarer jo hu selvfølgelig å åpne kjeften :p

http://s1180.photobucket.com/albums/x413/92anders/?action=view&current=20120604_212138.mp4

Enjoy!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 633
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde også et lite uhell når jeg tok motorvask her en dag. Dro en pose over KN-filteret, så jeg slapp å ta det av. Selvfølgelig utrolig dumt.. Også glemte jeg å ta posen av også skulle jeg bare starte bilen for å høre om den starta, i tilfelle jeg hadde fått litt vann på fordeleren e.l.

Bilen stoppet jo selvfølgelig, fordi den ikke fikk noe luft også plutselig slo det meg at posen fortsatt var på.. Tok av posen og hele filteret hadde krølla seg som et trekkspill... Sinnsykt irriterende!

Så jeg kjøpte like greit et Green-filter, selvom KN-filteret gjør samme nytta enda, bare ser litt rart ut. Fikk også rettet det ut en del da, trenger bare å vaskes, men må skaffe sånn KN olje og rensevæske først :)

Bilder av Green-filteret:

20120610_222850.jpg

Monterte det rett på innsuget, ble sinnsykt mye bedre lyd. Det er dette filteret som sitter på i videoen jeg la ut i forrige post :)

20120610_222857.jpg

Ser i grunn jævlig rart ut å ha det rett på innsuget, men skal skaffe alu-rør osv etterhvert :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mitt også rett på innsuget.. Har ikke gjort noe med det, men det er en lite praktisk plass å ha det! :p Det kommer lite kald luft til, og den suger inn varmt.. Synes det ser harry ut med alu-rør på en gammel sliten 4 sylinder :p

Men FAEN HVA SEXY BREMSESKIVER! :p

Så videoen nå jeg; Sykt hvor deilig lyd det blir i golfene med en gang man kobler utenom luftfilterboksen.. :)

Endret av 4pekatt

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) her er jo lyden kombinert med Simons effektanlegg fra cat og bakover da :) 2,5" med 3" dobbel utblås :)

Njaa, ta en god motorvask og sett på alu-rør så det blir ordentlig, så ser det plutselig mye bedre ut. Går jo an å montere rollbar-kit, som går over til hver dempertårn? Hvis du skjønner hva jeg mener. Da ser alt plutselig mye bedre ut :) Min mening ihvertfall!

Ja, bremseskivene er gromme :) Gleder meg til å få på disse med lakkerte calipere :D

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de gamle ja :) Har en svart stålbørste som jeg bruker på drillen, usikker på hva det heter. Også noe også blåser de reine, og har på rensemiddel. Det gjorde jeg på gamle mk3'n i hvertfall og det funka greit :) Pusser ned helt til det blanke, matter de litt og grunner de :) Også lakk, og herding etterpå. Så skal de herde over natta :)

Det er jo viktig så lakken ikke flasser pga varme :)

Nei, fikk ikke noe boost av det. Vanskelig å få det i en så liten motor :p Men lyden ble jo så mye heftigere :p Mange som sier at Simons ikke er noe særlig bra og at det bråker for mye, men jeg anbefaler det i stor grad :) Mange vil nok gjerne tro at bilen går bedre, men det gjør den alstå ikke :)

Men effektanlegg + Konfilter gjør susen :) det hørte du jo selv :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakket jeg med P&R, og de sa at senk kommer på onsdag/torsdag, så det blir senest sendt fra de torsdag. Satset på onsdag da! :) Så får jeg det muligens til helga og da blir det montering.

Ang. pakka fra TM Tuning så har den enda ikke kommet. Sto at den skulle komme i går.. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan spore opp pakka? Bestilte med Stadard Air den 10. mai, og forventet leveringstid var 11. juni. Så den burde jo ha vært her.. Kan den evt. ligge i tollen?

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air mail? Nei.. "Standard Air" 2-3 weeks. Men står i Invoice Mailen jeg fikk, altså kvittering? at jeg forventet leveringstid var mellom 4-11 juni. Noe jeg syntes er fryktelig lenge. Bestilt fra andre sider i Tyskland før og da tok det knappe 2 uker.

Kan pakka ligge på toll-terminalen i Oslo? Mener å huske at jeg da mottar et brev fra de, som jeg må sende inn igjen hvor jeg har skrevet på vekt og hva totalbeløpet ble på.

Anyone?

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.. Jeg mistenker at du har fått noe jallashipping. Enten er det bakkefrakt (Tog, båt osv) eller så er det ekstremt nedprioritert luftpost.

Du skal ikke være bekymret. Pakken er nok hos deg om noen dager, de bruker sjelden å komme mer enn en uke forsinket, uansett fraktmetode ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider