Gå til innhold

Min VW Golf 3 1.8cl

Ranger emnet

92anders

Anbefalte innlegg

De virker jo seriøse. De virka seriøse helt til det hadde gått 5 uker, da skulle pakka ha kommet. Så begynte de å unnskylde seg, og sa at den skulle bli sendt så fort som mulig. Blablablabla... Siden deres ser jo ikke noe annet en seriøs ut, og utifra det jeg har hørt fra de fleste så var det ingenting å klage på. Men så søkte jeg opp litt mer fra lengre bak i tid, og da er det folk med akkurat samme problem som meg. Tok opp til 3 måneder før en kar fikk tingene sine. Jævla drittfolk. De vil ikke gi meg et sporingsnr og en side hvor jeg kan spore pakka engang. Svin på skogen, eller snakker de faktisk sant? Jævlig dårlig kundebehandlig ihvertfall. Vurderer snart og kansellere hele ordren, men spørsmålet da er om jeg i det hele tatt faktisk får se penga mine igjen? 1100 kr er jo ikke all verden, men surt å miste pga en sånn ting. Uavhening om du bor i Tyskland, Norge eller Kualalumpur så skal det da for faen gå an å fortelle kunden sannheten, beklage så mye og få sendt denne helvetes pakka!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 633
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg fått svar av Arne Markussen hos Skinnlåven :) Han var til stor hjelp, og anbefalte et produkt som kaltes "Renovator". Dette er en svart maling til skinn, så blir å prøve dette i nærmeste fremtid.

Kjøper også noe behandlig til setene først. Så her blir det oppdateringer etterhvert. Og hvis noen vet om dørtrekk i skinn, til 2-dørs g3 med vindusssveiv, SKRIK UT!! Er desperat :) hehe..

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja svart på toppen og resten grått :)

Skaff bare noen fangere på høggern da, som du pusser opp og sender til lakkering.

Fargen på bilen din er jo å simpel å ta med boks. så det kan du lakkere i garasjen :)

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg noen gladnyheter til folket! :)

GODKJENNING AV JUSTERBART SENKESETT

Kontroll på Jessheim Trafikkstasjon, 23.07.2012

Senkesett av Typen TA-Technix

Forhold til 11cm regelen under bil -- Brukte ikke denne målingen :)

Tolkning av Tüv-dokumenter -- Nevnte ingenting på dokumentene, så ut som om han kunne tysk :)

Nummer på fjærer -- Fant disse, og sjekka opp nr på fjærer. Det stemte.

Krav til oversettelse -- Ikke bemerket.

Kontrollørens oppførsel -- Veldig grei kar! Da han prøvde bilen i slutten av kontroll nevnte han at det ihvertfall ikke var en GTI, og lo. Veldig fornøyd med han og ingenting å si ellers om Jessheim Trafikkstasjon.

Bruk av 11cm klossen -- Brukte ikke denne målingen, som nevnt over. Målte bare fra senter i felg og til skjermbuekant. Dette var det ingenting å si på! :)

Andre ting -- Kom med en kommentar om at bilen var en av de finere 3'erne han hadde sett! Hyggelig å høre det :)

Hovedlys: Sa ingenting om dette, sjekka bare TUV og Hjulstillingspapirer. Jeg vet at lysene ikke er helt riktig justert, og takker han for at han ikke sjekket dette :)

Oppsummering

Storfornøyd med hele kontrollen. Tok alt i alt 1t30min. Verdt ventetiden :) Han var hyggelig og sa jeg kunne ta en tur på MCern eller lignende, i mellomtiden skulle han skrive ned alt og ordne papirer. Han godkjente også felgene jeg har på nå, utrolig nok. I tillegg så får jeg mest sannsynlig nye felga denne uken, og da ga jeg han dimensjon på disse, så da skrev han like godt de inn også! :)

Han titta hverken på rust, eksos e.l. Avlastningsventilen var også OK i forhold til senken.

Terningkast: Jessheim Trafikkstasjon får en klar 6+ av meg!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag det har vært! Har fått tankene unna TM Tuning helvete osv, og fått godkjent senkesettet!

Så legger ut noen bilder av bilen pr. dags dato, nå er ledningsnettet på vei og jeg smiler herfra og til Mjøndalen!

Fått sota rutene med BilXtra sotefilm, ble ikke all verden men greit nok. Veldig fornøyd med siderutene, men bakruta ser jo ikke ut. Men fra avstand er den OK :)

Smalt også på klistremerkene fra ihatestickers.com, ble knall! Sota rutene på lørdagskvelden, vaska bilen og dytta på med klistremerker, og da var jeg klar for å fylle opp Jessheim! Heftig streetmeet, var utrolig mye bra biler der! :)

Bilen nå:

20120723_132816.jpg

Her er bilen akkurat ferdig og godkjent! :) Deilig!

20120723_200605.jpg

Sotinga på siderutene :) fornøyd!

20120723_200645.jpg

Andre siden :) med et lite http://www.ihatestickers.com klistremerke :)

20120723_200614.jpg

Sota bakrute, med stickers! Got stance? No fat dudes, car will scrape. Parts&Retards, Eat, sleep, VW. Og Lower it!

20120723_200632.jpg

:)

20120723_200652.jpg

Enda et bakfra :)

20120723_200812.jpg

Kjøpte også noen w5w LEDpærer på BilXtra i dag. Er til AE ringene, da to stk har gått :) Bytter ut alle i en ring på begge lyktene.

Så bytta jeg jo seter med morpheusbd her på forumet mot et lite mellomlegg :) Ble storfornøyd!

20120723_200827.jpg

20120723_200853.jpg

Fikk et førstehjelpskit av svigers her om dagen også :) Vest med alt mulig utstyr i en haug av lommer. Sørget for å legge denne passasjersetet på kontrolltimen på BT i dag, så kanskje kontrolløren ble fornøyd med meg! Hehe.. Smisking på høyt nivå! :D

20120723_200843.jpg

Setene er relativt greie. Helt sinnsykt gode å sitte i :D

Skal få kjøpt svart skinnmaling/lakk til setene. Få de helt svarte! Dette handler jeg hos skinnlaaven.no :)

Neste på lista:

- Bestille ting på Ebay (imorgen), feste til dørlist (pakke med 10stk), G4 girkule siden jeg ikke får R-line kula fra TM, midtarmlene, svart VW logo på bagasjeluke og propp til vindusvisker, så det blir å fjerne den :)

- Grunning, lakk og klarlakk til spoiler, grill og baklukelist

- Montere spoiler

- Hente nye felga (skjer forhåpentligvis denne uka) Larzon Figaro 7x17 Sølv m/polert kant

- Justere senk deretter :)

Så føøøøøøølg med!!!! :D

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ bestille ny vindusheis. Min har ryki, så er en liten glippe øverst. Får ikke sveive i det hele tatt, vinduet er kilt fast med strips :s

Det skimtes og nye tromler og skiver på bildene over. Helt glemt å legge ut bilder av disse :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt noen godsaker fra EBAY :)

Midtarmlene, Wolfsburg-Edition dørlåspinner, G4 girkule, dørlistklips x10 og propp til vindusvisker bak så jeg får fjerna den :)

$(KGrHqJHJDQE8fhJTDcjBPO8QmlYgg~~60_12.JPG

$(KGrHqJ,!hoE6mSqHVo4BOqSF3fwEQ~~60_12.JPG

$(KGrHqN,!okE8YD1sj34BPH4vWTGKw~~60_12.JPG

$(KGrHqV,!jUE652Rlp1GBOvW-Ywdzw~~60_12.JPG

Ser frem til å få dette :) FØLG MED!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider