Gå til innhold

Min VW Golf 3 1.8cl

Ranger emnet

92anders

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått montert effektanlegget! :)

Har også kjørt en god del siden i går kveld da jeg ble ferdig med å montere det, så lyden er det helt upåklagelig! Fin lyd på tomgang, og en veldig sportslig lyd ved pådrag, særlig rundt 2500 - 3000 rpm. Jeg er storfornøyd! :D

Får vente litt med å anbefale dette, men er så langt mer en fornøyd. Eneste jeg kan si noe på er det bakerste feste på endepotta, som er litt langt som gjør at potta henger litt vel mye i underkant av fangeren. Men dette kan bare kappes og sveies på i form av et kortere feste en annen gang. Vil bare kjøre en nyte den fine lyden :D

Bilde fra før montering:

Eksos2.jpg

Kjekt å ha svigers som har en svær låve med grav og alt du trenger, her blir det også lakkering av deler etterhvert! :)

Her ligger endepotta klar til å monteres!

Eksos3.jpg

Og ferdig montert:

Eksos5.jpg

Eksos1.jpg

Eksos4.jpg

Neste på lista er tåkelys og senk :) Så blir det felger når feriepenga kommer!

Så bare fortsett og følg med!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 633
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og forresten..

Er på utkikk etter tåkelys. Helst fra Hella. Kan noen anbefale noen sider hvor de har chrome Hella tåkelys med blink?

Også lurte jeg på om noen har noen meninger om jeg burde kjøre sota sideblink og sota tåkelys m/blink i og med at jeg har sota baklykter. Men har jo da chrome angeleyes foran så blir feil uansett. Skulle ha kjørt en sota eller chrome hele veien.

Noen meninger om hva jeg burde gjøre der? :) Jævlig usikker.

Har funnet Hella chrome tåkelys m/ blink på http://www.bildeler.no men de koster jo faen skjære med 2.4 laken.. Blir litt i høyeste laget. Vil ha slike i Hella bare en litt hyggeligere pris :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update :)

Fant som sagt en G4 girkule på Høggern, som jeg klarte å rote bort da jeg var der fordi jeg ble for opptatt av hov. lysbryter med dobbel tåkelysfunksjon. Men hadde selvfølgelig lagt den i arbeidsbuksa mi, så fant den igjen igår! Haha. Satt den på, men ble ganske jalla sammen med den allerede uoriginale posen som følgte med en girkule forrige eier kjøpte. Fant bare girkula på høggern (uten pose)

Kappa stanga 3,5 cm :)

Neste måned blir det litt stæsj tho :)

Blant annet:

- Klare eller sota sideblinkere (usikker, kom gjerne med tips)

- Tåkelys og org. ledningsnett

- Nye skiltlysholdere og led pærer

- To R-emblemer til å ha på hver side under sideblink

- Caliperlakk

- R-line girkule + pose fra TM Tuning til MK4 (Har slangeklemmer og kappa stang, så bare å tre den på)

- Og en original G4 girkule i reserve ($8,00 på Ebay

- Midtarmlene (Ebay, noen som har erfaring med disse? Tenker på kvalitet osv)

Bare sånn detaljer utvendig og innvendig foreløpig, men tror dette kan bli bra! :) Så bare å følge med!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt litt div :)

- 2x R-line emblemer

- Sote sideblinklys

- 1 skiltlysholder/deksel

- Og ny VR6 leppe :)

Noen som vet om VR6 leppa fra NBS er original type? Sto at det var original.

Men den er vel tatt ut av produksjon, så regner med at den ikke er det..

FØLG MED! :D

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakka fra NBS kom da i går :) fikk hentet den idag.

Inneholdt VR6 leppe, sota sideblink, skiltlysdeksel og r-emblem!

Fikk smelt det på og det ble ganske bra! :) Sleit litt med det skiltlysdekselt, pga at jeg sprakk glasset da jeg kjøpte nytt i fjor høst. Så der har det irra og rusta noe veldig. Så jeg fikk ikke noe lys, og nå er det ikke lys i noen av skiltlysa så må kjøpe nye koblinger til innmaten der, hvis folk vet hva jeg mener :)

Her er noen bilder av bilen med tinga på:

IMG_4369.jpg

VR6 leppa :)

IMG_4363.jpg

IMG_4361.jpg

Min og svigers :) VW klubben!

IMG_4354.jpg

IMG_4349.jpg

IMG_4360.jpg

Sideblink og r-emblem! :)

IMG_4358.jpg

IMG_4366.jpg

Ble fornøyd :)

Så nå blir det montering og lakkering av spoiler. Må bare ha tak i grunning og lakk og litt rustbeskyttelse + litt div :)

Følg med!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SENKESETT anders!!! SENKESETT!!! :p

Kan jo stå oppreist under bilen jo :P

Ble bra med de emblema da :)

Kanskje ha det selv å :):) hehe

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk kommer! Men jeg må prioritere litt annet først. Tar bare smådetaljer ut og innvendig nå, også senkesett når jeg vet jeg har råd :)

Er fullstendig klar på at jeg må ha det, liker ikke bilen sånn den er nå. Altså, fordi den er så jævlig høy. Men uansett, når jeg får senkesettet så setter jeg det ikke på før jeg får felga. Og vet ikke når de er i hus :)

Men blir montering av spoiler om ikke lenge, også skal jeg få mekka time til soting av bakrutene. Gjør seg nok det også :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei nice med emblema ja :) Ga et litt mer "komplett" r-line uttrykk i bilen. Lyst på den R girkula også!! :) Men usikker på åssen jeg får den på. Posen til kula sitter jo fast i den originale ramma til mk4, og jeg får vel ikke modda den noe særlig. Så må forsikre meg om at det går før jeg bestiller den :) Men jeg tror den kan bli jævlig nice :)

Så det som står igjen nå er senk, felger, soting, tåkelys og org. ledningsnett + lakkering av spoiler, baklukelist og grill. Også må jeg ordne skiltlysgreiene bak + kjøpe 7500K xenonlook pærer til fjern, nær og tåkelys når de blir montert.

Også skal jeg jo også lakkere tromler, kalipere å pusse og lakkere rusta.

Når det er gjort så satset jeg på at det er den feteste mk3en som ruller på Råholt. Bare du som kan gi meg konkurranse der tror jeg! :)

GOD NATT! :D og følg med videre...

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom BilXtra i dag gitt :)

Fant ut at lommeboka sa ja til et K&N filter :D ble gromlyd, sammen med effektanlegget!

Men mangler innsatsen. Altså, et powerrør eller hva det heter? Rett meg om det er feil.

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt det? Skulle sette på filteret i stad, men det ble gummi mot gummi, så fikk ikke stramma slangeklemma noe særlig. Prøvde, også skulle jeg gi gass og da hoppa filteret av. Må ha en ring i enden av den originale innsatsen. Som er 65cm i diameter :) Men tredde på filteret litt lenger inpå den originale innsatsen og klemte klemma alt jeg kunne. Den sitter godt nå, sammen med noen strips som holder hele røret fast :)

IMG_4458.jpg

IMG_4455.jpg

Men link meg en side til slike innsatser (komplett kit, uten filter) så jeg får festa filteret ordentlig. Hvis noen vet om noe :)

Keep following!

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider