Gå til innhold

mitt jetta prosjekt

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

• Svar 540
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor kjøpte du instrumentholder for a-stolpe og grenrøret, pris ?

instrumenthuset i a-stolpen kagde eg sjølv og grenrøret kjøpte eg hos raceland.no

grenrøret kom vel på 3000kr inkl frakt

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er litt bilder av den nye dør trekket. tatt rett etter sparkling

P9120051.jpg

midtkonsollen. veldig grovt arbeid. slik vil da ca sjå ut.

P9120054.jpg

P9120050.jpg

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er ein liten video eller "bilde story" om bilen min

Click here to watch PhotoStory1.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken der funka ikke! Men et spm. Hvordan gjorde du det når du shava bakluka di? Åssen pussepapir bruker du? Åssen sparkel bruker du? I det hele tatt, hva brukte du? Har tenkte litt på å gjøre det på min egen :wave

no skal den funka trur eg.

ny link:

Click here to watch PhotoStory1.wmv

korleis eg shava bakluka??? brukte mach 3 power høvel og shaving gel. ikkje skum. da blir da dårlig resultat.:):):)

når eg kjøpte kina baklyktana mine så fekk eg med ein bakplate som skulle stå mellom lyktana. denne plata er bua og passer perfekt og følger formen med ræva på bilen.

men denne plata hadde skiltplass så da eg gjorde var detta:

1. limte og skrudde plata på bagasjeluka

2. eg brukte litt hønse nettig for å fylla gropa med u kan bruka byggskum og.

3. plastra så over gropa, husk å borr ett par hull nedi sida på gropa slik at glassfiberen henger + sett i eit par skruer

4. så er da bare til å pussa og sparkla og lakka.

kva pussepapir eg brukte var fra 180 til 600.

må festa da du fyller igjen godt eller så vil da løsna når du smeller igjen lokket

lykke til

litt små snacks

Bilde001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Digge skilt du har skaffa deg :D Må være noe å bruke på treff eller når årsavgiften på bombrikka ikke er betalt.

Hvordan går det med frontlyktene? har det slått kondens i de. eller er de brillefine ennå? Kunne tenkt meg sånne, men så leste jeg om andres erfaringer med JOM tåkelysene..

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digge skilt du har skaffa deg :D Må være noe å bruke på treff eller når årsavgiften på bombrikka ikke er betalt.

Hvordan går det med frontlyktene? har det slått kondens i de. eller er de brillefine ennå? Kunne tenkt meg sånne, men så leste jeg om andres erfaringer med JOM tåkelysene..

er fornøyd med skilta men da minsta skiltet passer ikkje i bakfangeren:(:(:(

frontlyktane er tette og fine ikkje noko kondens. men dette er ikkje JOM lykter men IN.PRO. IN.PRO har betre kvalitet enn JOM har eg fått hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den siste tida hatt litt"kjærleik" med bilen:):) holder på med å dørsidana og midtkonsollen. (veit eg har brukt lang tid med dei)

eine dørsida nærma seg lakkering:)

har og fiksa på div små ting.

eine lyset mitt vil ikkje tenna etter starting av bil. så igår la eg opp til reler og holdt på litt, men så ida siste så har eg lagt merke til at batterispenninga var ikkje det samme som før. kan kjøra lenge og spenninga kan ligga på 14v stopper bilen og spenninga detter ned på 8-10 volt og tar tid før den kommer oppigjen på 14volt.

sjekka dynamospenninga og den var på 11 volt. kjøpte ny spenningsregulator idag men det var til feil dynamo. eg har kjøpt til bosch og eg har montorola..

tenkte og at eg skulle begynne å gjera motorrommet clean men vil bare skaffe det eg treng for å gjera da først slik eg får tatt alt i samme slengen.

bilder kommer idag eller mårra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor skal eg begynna.

begynte at eg ikkje fekk tak i rett spenningsregulator til dynamoen.

såg idasiste har eg merka knakelyder i fra forstillinga. jekka opp bilen og fant fort ut at ein bolt som holder bærebrua på plass var laus. prøvde å teita til men nei. mutteren som er festa i karroseriet ha løsna. klarer å kappe bolten av ved hodet og må lage ein hull i sida på "vangen" da ser eg at det er ei lita luka som man kan no bolet fra innsida av bilen. snå no må eg få brutteren til å sveisa på ein ny mutter i karrosseriet og sveisa igjen hullet.:):(

bilde av dørsida. designet er endra etter bildet.

dorside2.jpg

andre dørsida under forming

dorside1.jpg

holder og på å skifte til short-shift men dar må man nesten vera to om å gjera.

KONKURRANSE:)

kva er dette????

konk.jpg

mangen blir vel glad å sjå dette:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dør håndtaket utvendig uten nøkkel hull ;) hehe ser ut som du har en ripe under til høgre også haha

er nok nye dørhandtak ja. g3-look

er nok ikkje ei ripe. bare litt vatten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ein liten kjapp oppdatering.

har fått montert short-shift. fekk prøva den i 5 min før batteriet blei flatt.

fekk tak i ny regulator idag. og det var bort kasta penga da det viser seg at dynamoen er kaput.

det var alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra prosjekt det her, ser lovende ut:)

men.......dropp vingen, lakk bremsene dine svarte, og bytt de ufattelig stygge dørhåndtakene i noen org. som alltid knekker!!!

90 Mercedes 200E Sportline, 93 Mazda 323 GTR, 05 Skoda Fabia PROSJEKT LINKEN,03 Seat Leon 4 20VT Top Sport Cupra, 07 Skoda Octavia II 2,0TDI L&K, 98 Mini Cooper 1275TIL SALGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider