Gå til innhold

mitt jetta prosjekt

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

er ikkje ekspert men det sies at power rohr skal gi ein fin rå lyd under pådrag med eit bra filter. samtidi som du øker litt på dim på innsuget, men det litt for looken og;)

trur i tråden til kimojajaja(trur han heit) så fant han eit utdrag fra ein sida på internett ang power rohr-.

tårnstiver til 16v gti får du hos kollevold og pedersen racing. begge fører omp. eg har eit omp stag no og det passer akkurat men er redd for at gasswiren vil ta i under pådrag så derfor skal eg skifte det.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 540
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

etter mykje arbeid med å lufta bremsane så har eg endeligt fått gjort det.

det heile begynnte at eg ikkje fekk hjelp til å lufta bremsane. fekk så hjelp men så viste det seg at pakningen på den eine calipteren var gåen. kjøpte meg to nye idag. fekk skifta pakningen og da slutta boblingen i bremseveæska. fekk lufta alle hjørnane til eg kom til siste hjørna så kom det ikkje ut br.væska. fjerna luftenippelen og ingenting kom ut. stakk ein strenk inn og spruten stod ut. skrudde på igjen og fekk lufta ut men så stoppa det igjen. blei veldig små frustrert da eg trudde calipteren var øydelagt. demonterte den og fant ut at pakningen hadde delt seg i to og den tetta utluftningen. heldigvis hadde eg kjøpt to pakninger så eg fekk lufta ferdig og gjort det eg har lengta etter lenge...

fekk på felga som eg hadde på jettaen før og dei passa akkurat på g60 bremsane:):)

her står den endelig på fast grunn. er veldig skuffa over senkesettet. her er den justert nesten heilt ned.

IMGP2117.jpg

no tulla eg litt;);) her er den på bakken

IMGP2120.jpg

IMGP2119.jpg

IMGP2118.jpg

har plass til litt dekk og felg under her ja.

bilen er veldig stiv no og senkesettet har ikkje fått "satt seg" enda. håper eg får gjort noko med ledningsnettet i mårra. har blitt ein god del feil på det no.

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i see lights in the dark:):)

har slitt med ein god del feil på det elektriske delen på bilen, men idag fant eg feilen.

holder no på å ribbe ein golf II og da ser eg litt på ledningsnette der og da såg eg at eg hadde gløymt å jorda sikringsboksen skikkelig og jorda den feil. fant dei rette plassane og pluggane og no funker ALT, bortsett fra vifta men det tar eg seinare.:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten oppdatering. hadde planer å få start på motoren idag men det dukka opp problemer.

sidan eg har er større radiator som er midtplassert så er det ikkje lett å få slangane til å passe fra vannpumpa til radiator. laga min egen vannstuss. monterte den på og hellte på vatn på tanken. men der begynnte det å renna ut igjen. den hadde da vridd seg litt under sveising.

festa så den orginale på og helle igjen på vatten men da begynnte den å lekka igjen og da tok eg kveld.

eg har fått vridd om nøkkelen litt slik at motoren drar rundt og alt høre greit ut.

skal sjekka om bensinsystemet er ok i mårra. kommer med ein ny oppdatering i mårra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt ein tanke i hodet i det siste og tenkte eg skulle dela den med dere.

har lyst å bygga om bakluka litt. litt vanskeligt å forklara så eg viser det me bilde.

IMGP2127.jpg

IMGP2128.jpg

IMGP2129.jpg

viss er gjer dette så vil den delen mellom lyktane vera muligt å fjerna. den vil bli festa men nokre låser slik at den står igjen når øverste del av luka blir åpna. veit at dette er veldig upraktisk med inn og utlassing, men no er da sånn at bilen skal ikkje brukast som flyttebil/varebil;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bli bra det da, minner litt om einser jetta, de hadde jo den løsningen der.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen starta ikkje idag:(:(:( den får bensin og tenning men ingenting skjer. trenger tips

Har nå sittet å lest igjennom alle 30 fuckings sidene...:p ble helt oppslukt når jeg så alt. Detta må jeg virkelig si er en inspirasjonskilde azz... Hadde en jetta tidligere som jeg fikset opp litt, men ikke så mye som detta:p Men nå sitter jeg uten lappen i 1 år til, så da blir det å starte på en ny jetta, men istedenfor å bruke andre typer dørhådtak så gjør jeg som forrige jetta å sveiser igjen hådtakene, der dritfett ut.

Men kommer helt sikkert til å titte innom siden din en del å ta noen ideer, for detta var RÅTT!!!

Og så ser jeg at bilen ikke starter:s den er kjip, men om det er full gnist på plugger, bensin kommer frem og det er god komp i motoren, så kan detmye hende at det er reg.reim som har hoppet over et hakk. Det skjedde med meg på en 1.8l injektion. Dytta jeg den igang så gikk den greit på høyt turtal, men datt turtallet ned så stoppet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hyggelige tilbake meldinger. det hjelper på arbeidsmotet:):)

ang håndtak så er det meiningen at det skal komma audi håndtak som muligens blir litt fiksa på.

men i kvald fekk eg start på motoren. det var litt feil justering på tenninga.

men motoren høres ut som ein saab diesel og vil ikkje gå skikkelig på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hyggelige tilbake meldinger. det hjelper på arbeidsmotet:):)

ang håndtak så er det meiningen at det skal komma audi håndtak som muligens blir litt fiksa på.

men i kvald fekk eg start på motoren. det var litt feil justering på tenninga.

men motoren høres ut som ein saab diesel og vil ikkje gå skikkelig på tomgang.

Hvilken type audi håndtak da?

Prøv å juster tenninga litt til:p veit ikke hvor mye du har prøvd... Men sånn du forklarer det nå så virker det som om det fortsatt er no feil med tenniga...

Kan oxo være at det ikke er fullstendig gnist på alle pluggene... Men om den kun går på 3 sylindre så høres den mer ut som en gammal tresnekke i full fart på vannet:p

For om du har justert tenniga, å du mangler sylinder 1, så kan du ha vridd så mye at den starter på sylinder 2. Å kan den høres jævlig snål ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik ser bakenden min no.

har skjært vekk litt stål slik eg får lik vinkel på festet slik det er orginalt.

IMGP2132.jpg

har bare tatt eine sida no, men det blir gjort tilsvarande på andre sida.

no vil det bli lik at har eg to delt luke så vil den nederste delen bli festa med dei to ytterste låsane, evnt. alle tre.

no lager eg det til slik at eg kan bytta bakluke til ein heil eller den to delte.

IMGP2133.jpg

tok og opp eit lite lyd klipp av motoren. eg har fått mekka til eit eksosanlegg men hadde ikke klemme til den første skjøten og har ein liten eksoslekasje ved manifoilden.

den har ujevn tomgang og når eg gir gass og holder den i ro så hopper turallet opp og ned. du høre det og ser på videon at eg holder gassen i ro og turtallet hopper.

th_IMGP2135.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik ser bakenden min no.

har skjært vekk litt stål slik eg får lik vinkel på festet slik det er orginalt.

IMGP2132.jpg

har bare tatt eine sida no, men det blir gjort tilsvarande på andre sida.

no vil det bli lik at har eg to delt luke så vil den nederste delen bli festa med dei to ytterste låsane, evnt. alle tre.

no lager eg det til slik at eg kan bytta bakluke til ein heil eller den to delte.

IMGP2133.jpg

tok og opp eit lite lyd klipp av motoren. eg har fått mekka til eit eksosanlegg men hadde ikke klemme til den første skjøten og har ein liten eksoslekasje ved manifoilden.

den har ujevn tomgang og når eg gir gass og holder den i ro så hopper turallet opp og ned. du høre det og ser på videon at eg holder gassen i ro og turtallet hopper.

th_IMGP2135.jpg

Sjekk kompresjonen på motoren om du ikke har gjort det... om kompen er grei, sjekk dyser og luftilførsel og luftmengdemåler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider