Valentineren Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Bra det er noen som passer på meg :P Jula er like ved her, så da blir det en tur dit :) Legger ved et par bilder av Mercen. Skal bli bra å få flyttet den fra den der parkeringsplassen og hjem :P Så blir det å montere senkesett, hvite blink, osv. får se.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valentineren Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Lurer på.. Stikkakslingen jeg fikk bestilt av Motortrade er beregnet for bil med ABS. Det er ikke ABS på denne bilen, har fått feil. Har dette noe å si? Bilen står på verksted nå og mekanikeren sa at drivakselen er feil, må bestille ny drivaksel til 4100,- eks.mva. Håper å få levert tilbake den gamle til Motortrade da.. (måtte tidligere på jobb offshore og sendte da bilen til verksted). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SinGTurbo Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Prøv å få levert tilbake den gamle. Burde ikke være store problemet. Og så kjøper du en brukt hos bilopphugger for 1000-1500,- kroner så sparer du mye penger ! Siter MB C220 CDI - 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Det har ingen ting å si om stikkalselen er til abs eller ikke, da føleren sitter på selve diffen. Det som har noe å si derimot er nemlig lengden på den. Og går jo ut i fra at du bestilte stikkaksel til bil med asd? Hvis du har bestilt riktig, har de levert feil, og du skal få ny riktig del tilsendt ASAP, eller pengene igjen og kjøp den hos en hugger. Men spesifiser at det er til bil med asd. De har en tendens til å ta feil:-S Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SinGTurbo Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Har du asd til bilen? Siter MB C220 CDI - 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valentineren Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Da var bilen i orden og historien fikk en god slutt. Har også skiftet grill og blinklys, hjalp jo på litt. Det kan sies at drivakslingen kostet 11000 (pga. ASD). Indre drivknute høyre side ble også byttet for 2000 kr, pga. gåen mansjett. Selve arbeidet ble 3000 kroner. Så da ble det 16000 tilsammen... :D Kan sikkert diskuteres om dette var verd det, synes selv det var litt på grensen, men ville ha denne bilen i orden. Så da vet dere hva slikt vil koste, skal vertfall ikke knekke flere drivakslinger på denne bilen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SinGTurbo Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Det kan sies at drivakslingen kostet 11000 (pga. ASD). Så da vet dere hva slikt vil koste, skal vertfall ikke knekke flere drivakslinger på denne bilen! :) Nesten litt trist å skrive dette.. Å bytte drivknuten og med arbeid er jo en ting. Har man kunnskap kan man bytte selv, men hvis ikke vil jo dette koste litt.. Men, jeg kjøpte brukt drivaksel til en 190 jeg hadde en gang. Med asd. Den ga jeg 600,- for.. Du burde virkelig sjekket pris på brukt først. Siter MB C220 CDI - 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 samme løsning som granada på drivakselen, med unntak at denne ikke sitter med skruer ut mot navet. 30 tolvkantpipe og 10 tolvkant-torx... ASD, automatisk sperredifferensial. Er kun volvo som greier å kalle en diffsperre for antispinn. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg