Gå til innhold

Tomgangsproblemer 1.6

Ranger emnet

peregrin

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det tilkommer 25% mva på både forgasser og fraktkostnader. I tillegg må du betale fortollingsgebyr, her er posten billigst med ca 250,-

Om vi sier enkelt at en dollar er 6 kr og frakten er på $40;

229+40 = 269 dollar hvilket er ca 1600 NOK.

1600 + 25%mva er ca 2000 NOK. Legg til fortollingsgebyr og du ender på ca 2250,-

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har hatt samtlige problemer du nevner på min 1,6l bensin. Prrøvde det meste, enten gikk den høyt eller så døde den ved gasspådrag.

Gikk over alle slangene, byttet vokstermostat...gjorde alt om igjen...byttet tennplugger og bensinfilter...men neeeeeida!

Det var like før jeg kastet hele bilen på høggern, før jeg fikk en mekaniker til å jobbe på bilen når han hadde tid. Han fikk tak i noe han kalte elektrisk magnetstyring? Som han monterte på choke-spjellet. Derfra går det ledning til en bryter inne i bilen.

Dvs, han bygget om choken fra automat til manuell, og etter det har bilen gått som en drøm!

Ikke helt etter boka :P Men det virker og for meg var det igrunn det viktigste, siden bilen var i ferd med å gi meg varig magesår og høyt blodtrykk...

Endret av Jonas90

- 2001 Audi A6 Allroad 2.5 TDI

- 1985 VW Golf 1.6 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på 4 høggeri. Det første hadde kun med innsprøytning, det andre hadde kun diesel, tredje hadde kun forgassera som sett på en annen type innsug og den fjerde hadde ikkje i det hele tatt. Har fått lånt en midlertidig gasser fra en audi 80 i mellomtiden, men jeg må finne rett type flens først.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen ideer om hvordan jeg skal føre inn og hvor jeg kan feste en manuell choke kabel?

Usikker på om jeg kan ha noe særlig bøy i kabelen. Har tenkt på å føre den inn i torpedo veggen like over pedalene, må vel også legge noe på kantene så den ikke skraper.

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjøpt et kit med Weber 32/34 DTML. Problemet nå er at den adapterplaten som følger med har 2 hull for å koble den sammen med flensen på venstre side og 1 på høyre, mens flensen har de 2 på høyre side og 1 på venstre. Har funnet en flens på biltema som vil passe med adapterplaten, men den er for smal for innsuget mitt. Noen forslag på hva jeg kan gjøre?

Kan jeg ta av toppen på den flensen fra biltema og feste den på platen til min flens? I så fall hvordan? Eller er det enklere å få noen til å lage en ny adapterplate?

Endret av peregrin

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider