Gå til innhold

Passat stoppet under kjøring!

Ranger emnet

skibenesn

Anbefalte innlegg

Hei

Har ein Passat 1.8 T 1997 model som er gått ca 210000. Ein dag eg var ute og kjørte stoppa den plutselig mens eg kjørte. Eg prøvde og starte igjen, da gjekk den i noen sekunder så stoppa den igjen, det var ingen liv da eg prøvde å trykke på gassen. Etter dette fekk eg ikkje start på den meir :/ Er det noen som har vert borti det samme problemet?? Eller har ein ide om kva som kan være galt? Eg trur sjølv det kan være bensinpumpa, men korleis skal eg gå fram får og finne ut kva det er. Er jo litt kjedelig og kjøpe ny pumpe vis det ikkje er den som er ødelagt. Hørte heller ingenting under bilen bak da ein prøvde å starte bilen, da skal man vell høre bensinpumpa begynne og gå??

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som bensinpumpe ja. Det du må gjøre er å lokalisere bensinslangen som kommer fra tanken og inn på motoren. Er da ikke verre og skru av den slangen og sette på tenninga for å se om det kommer noe. Vær forsiktig for det er trykk på det.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være ventilasjon for det er vel plasttank på denne. Kondens i bensinen er nesten historie blitt så det tviler jeg på. Er jo heller ikke verre enn å ta opp baksetet eller gulvtrekket i bagasjerommet, alt etter hvor pumpen sitter og høre om det er noe liv i den når du slår på tenninga

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider