Gå til innhold

Skifte klips på vindusheis?

Ranger emnet

noello

Anbefalte innlegg

Hei og hå. Er ikke akkurat verdens mest aktive på forumet her men søker hjelp fordi, så håper noen gode sjeler kan hjelpe meg :D Er ikke så flink med bil...

Som mange andre med Golf så datt vinduet mitt rett nedi døra en dag. Plastklipsene var ødelagt. Møller selger ikke klipsene, og de skulle ha over 1500kr for hele vindusheisen så jeg droppa det.Fant noen klips av metall på ebay jeg venter i posten nå snart.

Lurer på om det er en grunn til Møller selger kun hele vindusheiser? Er det mye arbeid å skifte bare klipsene? Og er det i det hele tatt mulig? Han på møller sa at jeg måtte kjøpe hele dritten.. er det bare for å tjene penger eller er det en annen grunn?

Her er klipsa jeg snakker om: (regner med dere skjønte det :D)

http://www.agthompsonfamily.com/vw/WindowRegulator36.jpg

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått klipsa enda, men demonterte de gamle å satt de på igjen bare for å prøve og det var ikke noe problem i det hele tatt. Så dette skal gå fint ja :)

Møller er utrolig vriene av og til. De kunne IKKE selge bare klipsene for dette hadde de ikke mulighet til. Takk gud for ebay :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle si at dette gikk nesten knirkefritt. Alt funker kjempebra nå, og det eneste problemet jeg møtte på var å få vaieren på plass over hjulene i vindusheisen etter klipsene var skiftet ut. Grunnen til dette var at vaieren skal være meget stram, så det var litt "knotete". Men det gikk etter litt maktbruk! :) 1400kr spart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider