Gå til innhold

Montere B230F sprut på en B230K motor?

Ranger emnet


tnrfd

Anbefalte innlegg

Går dette i det hele tatt?

Vil dette være mye jobb?

Hvor mye må jeg betale for innspruten med alt som hører til?

Effekten vil vel være den samme, men vil bensinforbruket gå noe særlig ned?

 

Har lyst til å bygge om til innsprut så det blir mindre stress å sette inn turbo motor hvis jeg noen gang får råd til det.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YO YO YO MØRK

 

Tror det blir masse jobb. Må bytte topp ( i hvertfall tett igjen kjølevannet tli innsuget, 631 toppen bør nok byttes til 530, bytte stempler, fjerne bensinpumpa, bygge om tenninga, bytte grenrør til et med lambda osv, osv, osv

 

Bytt hele motoren slik som jeg gjør :)

 

Blir sikkert oxo billigere.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Fortsetter på denne tråden her jeg.

 

Jeg skal sette B230F innspruten på B230K motoren min.

 

F'en er ifra en 1988 740 og K'en sitter i en 1986 240.

 

Jeg har nå revet alt ledningsnett fra begge bilene, og merket godt.... Jeg må vel bygge opp igjen tenning på nytt også.

 

Jeg har fått tak i "propper" så jeg får tettet vannkanaler og EGR systemet (531 topp)

 

Så til noen spørsmål:

 

-Har noen en grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter midt i motorommet (på torpedoveggen (grå stor kontakt)) er til?

 

-Har noen er grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter under hanskerommet på 740'en er til? (Mangler info om ca 10 av dem)

 

-Har lest her ett annet sted at jeg må bytte svinghjul og? Hvorfor?

 

-Kan jeg kjøpe en uorginal bensinpumpe og montere den i motorommet? Hvor stor bør den være? (Skal mate turbo)

 

-Etter at bilen er "ok" med innsprut, kan jeg da sette en turbo rett på?

 

 

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.. Vet du hvem som går til hvem, eller skal jeg bare lete meg frem...

 

Etter å ha sett litt mer på diagrammer o.l tror jeg at det er lettest å kombinere innspruten med den tenningen jeg har, i stedet for å føre over den andre, men.... er det mulig å få det til å fungere. Har ikke innsprut og tenning lyst til å "snakke" med hverandre?

 

Tenningen jeg har er en Renix. På 740'en sitter det vel en EZ 116K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter på denne tråden her jeg.

 

Jeg skal sette B230F innspruten på B230K motoren min.

 

F'en er ifra en 1988 740 og K'en sitter i en 1986 240.

 

Jeg har nå revet alt ledningsnett fra begge bilene, og merket godt.... Jeg må vel bygge opp igjen tenning på nytt også.

 

Jeg har fått tak i "propper" så jeg får tettet vannkanaler og EGR systemet (531 topp)

 

Så til noen spørsmål:

 

-Har noen en grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter midt i motorommet (på torpedoveggen (grå stor kontakt)) er til?

 

-Har noen er grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter under hanskerommet på 740'en er til? (Mangler info om ca 10 av dem)

 

-Har lest her ett annet sted at jeg må bytte svinghjul og? Hvorfor?

 

-Kan jeg kjøpe en uorginal bensinpumpe og montere den i motorommet? Hvor stor bør den være? (Skal mate turbo)

 

-Etter at bilen er "ok" med innsprut, kan jeg da sette en turbo rett på?

 

 

Takknemlig for alle svar.

 

 

Om det er et volvo240 ledningsnett du prater om er den kontakten den som inneholder:rød-laddelampe sort:oljetrykksgiver gul:tempføler

også en til innslag starter(gul med grønn stripe eller noe slik?)

Dette er ivertfall meget nert sannheten..

 

Og JA nok en gang du må bytte svinghjul fordi lh 2,4 SKAL ha et svinghjul med hulldeling 60-2 noe som din k.motor ikke har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg bytter svinghjul, må jeg vel flytte over tenningen og da....

 

Sitter det svinghjul på en automat som jeg kan bruke, eller er det bare en "konverter" eller hva det nå heter?

 

Virker ut til å bli ett litt mer komplisert prosjekt enn jeg regnet med dette....

 

Vil ha det til å gå bedre NÅ Devil

 

Helt ærlig... bør jeg heller sette på en annen gasser og turbo i stedet for å begynne med dette? Vet nemlig om ett innsug til 2 gassere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg bytter svinghjul, må jeg vel flytte over tenningen og da....

 

Sitter det svinghjul på en automat som jeg kan bruke, eller er det bare en "konverter" eller hva det nå heter?

 

Virker ut til å bli ett litt mer komplisert prosjekt enn jeg regnet med dette....

 

Vil ha det til å gå bedre NÅ Devil

 

Helt ærlig... bør jeg heller sette på en annen gasser og turbo i stedet for å begynne med dette? Vet nemlig om ett innsug til 2 gassere...

 

Gå bedre? Om din k-motor er som den skal tror jeg ikke effekten kommer til å øke noe bare ved å montere sprut men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Da stikker jeg en liten tur inn i tenkeboksen....

 

Greit nok med mye arbeid, men har litt for liten tid om dagen. Trodde dette var bare å skru sammen, koble litt ledninger og voila...

 

Men men.. det er jo mulig å sette på en gasser og turbo nå (Har det komplett) og heller fortsette senere når 264'en er ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår