Gå til innhold

Sentrallås fungere ikke '91 Golf 2

Ranger emnet

Danielsm

Anbefalte innlegg

Edit: sentrallås skal det stå i tittel

har en golf 2 91 modell som har gådd igjenn i familien. først hadde min bestemor den så gamlingen så kjøpte jeg den.

har seg slik at det er jo av de siste golf 2 som ble laget siden det er en 91 modell. 4 dører.

og det er jo sentrallås på den. men etter noen år da min bestemor kjøpte den slutta den å funke. og det er jo vakumstyrt.

skal vedde på at det er vakumpumpa som er gåen. det jeg lurer på er. hvor står den pumpa og er den dyr ? osv osv..

edit: er en 92 modell ikke 91.

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakuumpumpe med kontrollenhet er plassert i bagasjerommet på venstre side.

Ta vekk deksler så kommer du til den.

Sjekk om det er lyd i den når du låser opp/igjen. Om det er det kan det være brudd i vakuumslange et sted.

Ny pumpe koster sikkert tusenlapper, men en brukt blir ikke så dyr.

Ikke så lett å finne hos høgger'n siden det er solgt veldig få Mk2 med sentrallås. Pumpe fra mk3 passer ikke.

Finnes noe på Ebay til rimelig pris. Søk på partnummer: 443862257A

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

bestilte brukt pumpe fra tyskland. fikk pumpa og bytta men funker ikke :(

så da tok jeg gammel pumpa og satte ledninger på den og på et bilbatteri. testa den og fant ut at den jeg hadde fra før av funket. strømmen går jo begge veier. så pumpa funker. testa også den pumpa jeg kjøpte og den funker også.

men er ikke strøm i kontakten bak.

ingen sikringer er gåen. det må jo være styrt via relee. men hvilket? og står det releet sammen med sikringene? isåfall hvilket?

testa og med batteri og slangen tilkobla på pumpa og låste dørene og det er ingen lekasjer i slanger for alle dørene låste seg og låste seg opp. problemet er bare at det ikke er strøm i kontakten til pumpa.

anyone?

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider